Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام سوگواریی سیدالشهدا در بقاع متبرکه شیراز اعلام شد. ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام سوگواریی سیدالشهدا در بقاع متبرکه شیراز اعلام شد.

امامزاده سید علاءالدین حسین (ع)

امامزاده سید علاءالدین(ع) از 19 شهریورماه هم‌زمان با آغاز محرم به مدت 11 شب بعد از نماز مغرب و عشاء با برنامه سخنرانی و عزاداری میزبان عاشقان حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم ویژه این آستان مقدس از ساعت 22 نوزدهم شهریور ماه با سخنرانی حجت السلام راجی از مشهد مقدس و مداحی حاج جواد مقدم از تهران دنبال می‌شود.

 برگزاری همایش «لبیک یا حسین(ع)» در ساعت 22 دیشب از دیگر برنامه‌های این آستان مقدس بود.

صبح  روز25 شهریور ماه نیز آستان این امامزاده عظیم الشان میزبان همایش «احلی من العسل» و عصر روز 31 شهریور ماه میزبان همایش «رهروان زینبی» خواهد بود.

امامزاده علی بن حمزه (ع)

آستان امامزاده علی بن حمزه (ع) به عنوان یکی دیگر از امامزاده‌های شاخص استان فارس که در بیشتر اوقات میزبان جهانگردانی از دیگر کشوها است نیز برنامه‌های عزاداری خود را از 19 شهریور در سه مرحله 6 تا 8 صبح، بعد از نماز ظهر و عصر و بعد از نماز مغرب و عشاء دنبال می کند.

برنامه شاخص دهه اول محرم این امامزاده نیز از ساعت 21 هرروز با سخنرانی و مداحی افراد شاخص کشور برگزار می شود. در 6 شب اول حجت‌الاسلام آل بویه از اساتید حوزه علمیه قم به سخنرانی می‌پردازند.

روضه‌خوان ویژه این برنامه نیز حجت‌الاسلام سید محمدحسینی از بندرعباس و حاج اسلام میرزایی از قم هستند، حاج قاسم زارع و حاج مهدی کریم‌پور از شیراز و محمد معاذ الهی‌ پور از تهران در رثای سالار شهیدان به نوحه‌خوانی می‌پردازند.

قدمگاه حضرت ابوالفضل (ع)

قدمگاه حضرت ابوالفضل (ع) نیز از 19 شهریور به مدت 11 شب در دو نوبت صبح و بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزای حسینی را برگزار می کند. سخنرانان این آستان حجت الاسلام حدائق و تجرد هستند و مداحان اهل بیت نیز در این مراسم به مداحی می پردازند.

امامزاده سید محمد قصرالدشت

امامزاده سید محمد قصر الدشت نیز از 19 شهریور به مدت 11 شب از ساعت در محله قصرالدشت هیئت‌گردانی دارد، ضمن اینکه به مدت دو ماه نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی و مداحی عزای حسینی در این امامزاده برپا می‌شود. امامزاده سید محمد (ع) قصرالدشت صبح  23 شهریور نیز میزبان همایش شیرخوارگان حسینی است.

بقعه شاهداعی الی الله (ع)

بقعه متبرکه شاهداعی الی الله (ع) از 19 شهریور به مدت 12 شب با سخنرانی و مداحی به عزادارای می‌پردازد.

امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع)

آستان امامزاده سیدتاج الدین غریب(ع) نیز به مدت 12 شب بعد از نماز مغرب و عشا  عزای حسینی را برپا می‌دارد. حجت‌الاسلام هوشمند سخنران این مراسم هستند و سید مصطفی زارع و جعفر دهقان نیز در این مراسم به مداحی می‌پردازند.

امامزادگان سید محمد(ع) پودنک شیراز،  سید محمد میر آخر (ع)، سید محمد(ع) صغاد، سید صادق (ع) مهدی‌آباد و امامزادگان سید حسین(ع) دراوزه اصفهان، سید سعد الدین و سید محمد (ع) دهپیاله نیز از 19 شهریور ماه به مدت 11 شب با برنامه سوگواری میزبان عزاداران حسینی هستند.

انتهای پیام/م

R41382/P1486/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی