Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@23:54:46 GMT

لعیا جنیدی: دولت از طلاب شکایت نکرد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۱۶۵۳

ساعت24- لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پیگیری حقوقی ماجرای مدرسه فیضیه قم گفت: جرم مشهود و آن هم تهدید به قتل است که جنبه عمومی دارد. دستگاه قضایی تکلیف دارد رسیدگی کند که البته مقامات قضایی نیز مشهود بودن جرم را تأیید و اعلام کردند ورود می‌کنند.

 جماعتی روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد در مدرسه فیضیه قم تجمع کردند و پلاکارد به دست، هجمه‎های زیادی را علیه دولت انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور درباره  پلاکارد «ای آنکه مذاکره شعارت / استخر فرح در انتظارت» اعلام کرد: «این گونه وقایع دیگر  حتی نقد سخت هم نیست. بلکه یک جرم عمومی است. از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی خواسته ایم گزارش خود را تقدیم کنند ولی به همین میزانی که اطلاعات عمومی این واقعه منتشر شده است، برای طرح شکایت کفایت می کند».

برخی رسانه های همسو با مخالفان دولت درصدد حاشیه سازی برای این اقدام حقوقی دولت برآمدند و نوشتند که «پنج طلبه به دلیل شکایت دولت توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار و بازداشت شدند».

اما لعیا جنیدی در گفتگو با خبرآنلاین درباره خبر بازداشت برخی طلاب حضور یافته در مراسم مدرسه فیضیه قم به خاطر شکایت دولت گفت: دولت شکایتی از طلاب نکرده است.

وی درباره شکایت دولت از طلبه ای که پلاکارد«ای آنکه مذاکره شعارت / استخر فرح در انتظارت» را در دست داشت، بیان کرد: دولت شکایت خود را به طور کلی در دستگاه قضایی مطرح کرد. آخرین پیش نویس شکایت را که مدیر ما امضا کرد و فرستاد، دیدم؛ اسمی در آن نبود.

وی افزود: ما در متن ارسالی به قوه قضائیه آوردیم «از کلیه کسانی که در آن ماجرا دخالت داشتند شکایت می کنیم» چون بعید است کار فردی باشد بنابراین هر کسی دخالت داشته شامل این شکایت می شود. جرم مشهود و آن هم تهدید به قتل است که جنبه عمومی دارد. دستگاه قضایی تکلیف دارد رسیدگی کند که البته مقامات قضایی نیز مشهود بودن جرم را تأیید و اعلام کردند ورود می کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره شکایت دولت از حوزه علمیه در ماجرای مربوط به مدرسه فیضیه قم، گفت: شخصیت حقوقی را ورود ندادیم. افراد را ورود دادیم.

وی درباره مشخص بودن افراد دخیل در ماجرای مدرسه فیضیه، یادآور شد: خیر، ما لیستی به قوه قضائیه ندادیم، اعلام کردیم مراجع تحقیقاتی بررسی و همه کسانی که در کلیت این تهدید دخالت داشتند، به جرم مشهودشان رسیدگی شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره زمان رسیدگی به شکایت دولت اظهار کرد: جریان رسیدگی به شکایت ما با قوه قضائیه است و پیگیر هستیم.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفر آبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، درباره پاسخ ایران به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: حمله دلاور مردان بسیار ظریف و دقیق بود.

وی در گفتگو با ایلنا، تاکید کرد: آن‌ها خودشان می‌دانند ایران چه عملیات پیچیده و دقیقی را انجام داده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره واکنش احتمالی اسرائیل، بیان کرد: بعید می‌دانم بخواهند اقدامی انجام دهند، اگر بخواهند اقدامی انجام دهند، حتما عملیات و اقدام شدیدتر خواهد بود.

غضنفرآبادی تاکید کرد: همانطور که ما یک عملیات متقابلی داشتیم، بازهم مجددا بخواهند با عملیاتی خاک ما را مورد هدف قرار دهند بازهم عملیات متقابلانه خواهیم داشت.

غضنفرآبادی درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: ایرادات لایحه عفاف و حجاب را برطرف کردیم، ان‌شاالله ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌خواهد کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در پاسخ به این‌که آیا طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است، بیان کرد: بله، جدا است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896191

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • کریستیانو رونالدو پیروز نبرد حقوقی با یوونتوس؛ غرامت 19.5 میلیون یورویی برای ستاره پرتغالی
  • اختصاص ۳ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های تولید و سرمایه‌گذاری
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟