Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از چهرهاي معروف خاندان «الرشيد» در عربستان‌سعودي، گفت: آل‌سعود بدون حمايت آمريکا و انگليس نمي‌تواند در يمن بجنگند. 
به گزارش خبرگزاري آريا؛ «مضاوي الرشيد» از نوادگان خاندان پادشاهي عربستان در لندن روز چهارشنبه تصريح کرد: منابعي در سازمان جاسوي آمريکا (سيا) تاکيد کردند، عربستان بدون حمايت آمريکا و انگليس هرگز نمي‌تواند جنگ در يمن را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مضاوي الرشيد» با تاکيد بر اينکه عربستان هرگونه تجربه دموکراسي که امکان بروز و شکوفايي در جهان عرب را داشته باشد، سرکوب مي‌کند، گفت: عربستان با هدف تضعيف يمن، به اين کشور حمله کرده است.
«مارک کرتيس» نويسنده، مورخ و کارشناس سياست خارجي و توسعه بين‌المللي انگليس اخيرا در مقاله‌اي که در پايگاه اينترنتي ميدل‌ايست‌آي منتشر شد، نوشت واشنگتن و لندن همچنان به مسلح کردن عربستان‌سعودي ادامه مي‌دهند و اين درحالي است که ائتلاف به سرکردگي آل سعود در جنگ ضد يمن با تروريست‌هاي القاعده پيماني خاموش امضاء کرده است.
کارشناس سياست خارجي و توسعه بين‌المللي انگليس اظهار کرد: دولت انگليس مجوز فروش نزديک به 6 ميليارد دلار سلاح و تجهيزات نظامي را از ماه مارس سال 2015 براي عربستان‌سعودي صادر کرده است.
اين کارشناس تصريح کرد: اين تسليحات علاوه بر رفع نياز نيروي هوايي عربستان ديگر اقلام و کالاها از جمله خمپاره، بمب و سلاح‌هاي مختلف را نيز شامل ميشود. 118/112

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!