Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه، با اشاره به آمادگی دولت برای تأمین سیمان مورد نیاز مساجد، گفت: بازسازی مساجد آسیب دیده در زلزله با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که چهارشنبه(21 شهریور) در جریان بازدید از مناطق زلزله زده با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: زلزله آبان ماه سال گذشته که منجر به کشته و زخمی و بی خانمان شدن تعداد زیادی از هم استانی هایمان شد یکی از تلخ ترین حوادث در تاریخ استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این زلزله به لحاظ بزرگی و قدرت تخریب یکی از بی سابقه ترین زلزله ها در منطقه بود، افزود: همراهی و همدلی ملت شریف ایران، اهتمام دولت، حضور مقام معظم رهبری در جمع زلزله زدگان و تأکیدات ایشان مبنی بر تسریع بخشیدن به روند بازسازی، ما را در گذر از این بحران یاری داد به گونه ای که تهدید را به فرصت تبدیل کردیم.

 

بازوند، با تقدیر از پشتیبانی های واقع بینانه و رهنمودهای عالمانه آیت الله علما از زمان وقوع حادثه تلخ زلزله تا کنون، اظهار کرد: اولویت اصلی نظام، دولت و استان، بازسازی مناطق زلزله زده و اسکان مجدد افراد آسیب دیده است.

 

وی با اشاره به تعیین تکلیف شدن وضعیت بازسازی مساجد در این مناطق، از اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار به این امر خبر داد و گفت: دولت آماده است سیمان مورد نیاز بازسازی مساجد را به صورت رایگان تامین کند.

 

استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه بر اثر زلزله 318 مسجد در مناطق زلزله زده دچار خسارت شده اند، اضافه کرد: از این تعداد 92 مسجد بصورت 100 درصدی تخریب شدند که باید از نو ساخته شوند و 226 مسجد نیز نیازمند تعمیر و مرمت است.

 

وی با اشاره به تامین چهار هزار تن سیمان رایگان توسط خیرین برای ساخت مساجد مناطق زلزله زده، گفت: از این میزان دو هزار تن توسط سیمان غرب، یک هزار تن توسط سیمان سامان و یک هزار تن توسط خیر دیگری تامین شده که به نظر می رسد با این میزان سیمان کمبودی در زمینه این مصالح ساختمانی نداشته باشیم.

 

بازوند، با بیان اینکه ساخت این تعداد مسجد نیازمند کمک جدی خیرین است، اظهار کرد: از محل اعتباراتی که به استان اختصاص داده شده 15 میلیارد تومان برای ساخت مساجد کنار گذاشته شده و از این میزان تاکنون هشت میلیارد تومان تخصیص شده و کار مبادله موافقتنامه آن در حال انجام است.

 

استاندار کرمانشاه، روند بازسازی روستاهای زلزله زده استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه ۱۲ هزار واحد مسکونی بازسازی شده در روستاها به صاحبان آن ها تحویل داده می شود.

 

وی با اشاره به تأثیر گرفتن روند بازسازی از گران شدن مصالح ساختمانی از قبیل آهن و سیمان، اعلام کرد: برای عبور از این مشکل  90 هزار تن آهن با قیمت بورس خریداری شده و سیمان مورد نیاز نیز تهیه و توسط بنیاد مسکن توزیع می شود.

 

بازوند، گفت: روند بازسازی واحدهای مسکونی در شهر به دلیل چند طبقه بودن ساختمان ها و تعدد مراجع نظارتی، با روستاها فرق می کند اما علی رغم مشکلاتی که وجود دارد، روند بازسازی و مشارکت مردم در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار است.

 

وی با اشاره به سفر اخیر جهانگیری به مناطق زلزله زده استان، اذعان کرد: گلایه های موجود در خصوص کند بودن روند بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب از سوی معاون اول رئیس جمهور در هیئت دولت مطرح شد. در این جلسه مقرر شد معاونین وزارت راه و شهرسازی در سرپل ذهاب مستقر شوند ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده که جای گله مندی دارد.

 

استاندار کرمانشاه، در پایان بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین مصالح مورد نیاز مانند ماسه از منطقه، گفت: هزینه بالای حمل این مصالح پرمصرف، موجب افزایش هزینه بازسازی می شود.

 

گفتنی است، در جریان این سفر حضرت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به همراه مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، و جمعی دیگر از مسئولان از روند بازسازی مناطق زلزله زده استان بازدید به عمل آورده و مسجد شهدای وزارت دفاع در روستای زلزله زده شنغال خالدی در شهرستان گیلانغرب را مورد افتتاح و بهره برداری قرار دادند.

 

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم اردبیل خبرگزاری شبستان مجلس عزاداری امام حسین ع محرم عزاداری محرم شیراز آمریکا سوریه روند بازسازی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره‌برداری شده است.

جعفر فرشچی طوسی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی باعث شده مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

فرشچی طوسی گفت: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • بهره‌برداری از ۱۵۰ پروژه در منطقه ۱۵ با اعتبار ۸۲۴ میلیاردی
  • بهره‌برداری از ۴ بازار میوه در اصفهان تا پایان تابستان ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه