Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،الکساندر لومانوف، کارشناس موسسه خاور دور روسیه اعلام کرد: تسلیم نشدن چین در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که می خواهد مانع از تبدیل شدن چین به یک ابرقدرت در حوزه فنآوری های بالا شود موجب شده است تا آمریکا از هر بهانه ای برای اعمال فشارهای بیشتر بر چین استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو ما شاهد تشدید یک جنبش ضد چینی به بهانه دفاع از حقوق بشر در منطقه خودگردان ایغور در منطقه سین کیانگ چین هستیم.

لومانوف گفت: این یک نمونه عالی است که چگونگی تبدیل شدن نبرد اقتصادی را به یک جنگ سیاسی نشان می دهد. همچنین حتی اگر دولت آمریکا در شرایطی خاص مسئله تبت را هم بیان کند من متعجب نخواهم شد. یک کارشناس سیاسی چینی کمپین راه اندازی شده توسط واشنگتن به بهانه دفاع از حقوق بشر در سین کیانگ را مداخله در امور داخلی کشورش دانست.

بیشتر بخوانید: تحریم‌های آمریکا علیه چین این بار به بهانه نقض حقوق‌بشر!

این کارشناس تاکید کرد آمریکا هرگز روند مداخله در مشکل سین کیانگ را متوقف نمی کند. هدف آنها شوراندن قومیت های چین علیه یکدیگر، مداخله در سیاست قومی و مذهبی و تلاش برای ایجاد اختلاف و تضعیف چین است. مشکل دریای چین شرقی جنگ تجاری و بهانه مشکلات حقوق بشر در سین کیانگ بخشی از راهبرد آمریکا در قبال چین است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران معترض در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس، به اظهارات دو رو و متزورانه رئیس‌جمهور این کشور درباره زنان و دختران ایرانی پرداخت.

متن این پیام به شرح زیر است:

حقوق بشر آمریکایی: پیام نوروزی بایدن: آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایرانی خواهد ایستاد، زنانی که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند و ما به همراه شرکایمان، مقام‌های ایرانی را در قبال نادیده گرفتن حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد!

چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد…

کد خبر 6097764

دیگر خبرها

  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا