Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان کره‌ای، ابزاری ابداع کرده‌اند که می‌تواند با انتشار نور LED، پوست سر را به رشد دوباره مو ترغیب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، بررسی‌ها نشان داده‌اند که می‌توان با استفاده از تاباندن لیزرهای سرخ‌رنگ به پوست سر، فولیکول‌های مو را به رشد موهای جدید ترغیب کرد اما چنین دستگاه لیزرهایی، بزرگ، سنگین و از نظر نظر انرژی، ناکارآمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان "موسسه پیشرفته علم و فناوری کره" (KAIST)، برای حل این مشکل، یک ابزار پوشیدنی منتشر کننده نور LED ابداع کرده‌اند.

این گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور "کئون جائه لی" (Keon Jae Lee)، مجموعه‌ای شامل ۹۰۰ میکرودیود نورافکن ارائه داده‌اند که روی یک تراشه قرار می‌گیرد. این تراشه که کوچکتر از یک تمبر است و ضخامت آن، تنها به ۲۰ میکرومتر می‌رسد.

این ابزار، به اندازه‌ای داغ نمی‌شود که به پوست انسان آسیب برساند.

دانشمندان در بررسی‌های آزمایشگاهی، این ابزار را روی بدن بدون موی موش‌ها آزمایش کردند. پس از ۲۰ روز، موهای موش‌ها با سرعتی بیش از قبل رشد کرد. همچنین، موها در نواحی وسیع‌تری از بدن موش‌ها رشد کردند و به صورت قابل‌توجهی بلندتر بودند.

پژوهشگران امیدوارند روزی بتوان نسخه بزرگتری از این ابزار را برای انسان‌ها به کار برد.

این پژوهش، در مجله " ACS Nano" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پوست سر ليزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تیز کردن چاقو در خانه: ترفند‌هایی برای داشتن چاقو‌های همیشه تیز (فیلم) ۵ راهکار آسان و تازه برای تیز کردن چاقو‌های کُند خانگی (فیلم) ۳ روش جدید و خلاقانه برای تیز کردن چاقو (فیلم)

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • با این حیاط خلوت چه کنیم؟!
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند