Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه ماه محرم نشست مشورتی در جهت همفکری و برنامه‌ریزی برای برگزاری تعزیه حسینی با مسئولان گروه تعزیه در هندیجان برگزار شد. ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، تعزیه‌ خوانی یکی از سنت‌های بسیار قدیمی در رسای شهدای کربلا است که در تمام کشور ایران اسلامی با حضور هنرمندان و خوش ‌صدا گویان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید این موضوع را پذیرفت که هنر تعزیه تأثیرات بهتر و زیادی در شناخت قیام حضرت سید الشهداء (ع) به مردم دارد چرا که هنر تعزیه به‌ صورت نمایش حضوری و بصری دارد. مردم و یا هر انسان دیگری وقایع را با دیدن بهتر می‌پذیرد.

بنابراین مردم مسلمان و عاشق اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) با ابداع روش‌های زیبا در زنده نگه ‌داشتن قیام کربلا که در سال 61 هجری قمری که خاندان پیامبر (ع) را به خا ک و خون کشیدند،در اذهان صورت داده‌اند.

به همین سبب مسئولان فرهنگی شهرستان هندیجان از جمله رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی خبرنگار تسنیم با هیئت تعزیه‌ خوان شهرستان جلسه هماهنگی در قالب نشست صمیمی برگزار کردند.

مسعود میرزا پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان در این نشست اظهار داشت: کانون تعزیه و گروه‌های شبیه‌ خوانی وابسته به آن ‌یکی از مهم‌ترین و معتبرترین پایگاه‌های هنری برای به تصویر کشیدن رویدادهای مذهبی و دینی با بیان هنری هستند.

وی افزود: این ظرفیت مهم باید تقویت‌ شده و سازوکار مناسبی را برای ماندگاری و ادامه حیات آن در نظر گرفت و در شهرستان هندیجان از هنرمندان تعزیه حمایت می‌کنیم.

مجوز کانون تعزیه صاد می‌شود

 دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: اعتبار، میزان ارزشمندی این هنر کهن و سنتی را مردم و حضور حداکثری آنان تعیین می‌کند بنابراین مردم عزیز ما با حضور خود توان هنرمندان را افزایش می‌دهند.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان تمام توان و ظرفیت خود را جهت حمایت از این هنر و هنرمندانش به کار خواهد گرفت و هماهنگی برای ثبت کانون تعزیه در هندیجان را نخستین گام در این راستا عنوان کرد.

میرزا پور طی پیشنهادی عنوان کرد: با همکاری شهرداری هندیجان مکانی مناسب برای اجرای تعزیه، نمایش‌های خیابانی در نظر گرفته شود تا ضمن دسترسی آسان مردم، این مرکز به ‌عنوان نمادی از فرهنگ، هنر دینی و ایرانی در جلوه عمومی قرار گیرد.

مکان مناسب برای برگزاری تعزیه در هندیجان در نظر گرفته‌شده است

حجت‌الاسلام سید حسن ساداتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان در این نشست اظهار داشت: یک بخش مهم در اجرای هنر تعزیه، شبیه‌ خوانی، استفاده از منابع مهم، مستند ، معتبر در حوزه دین و مذهب است.

 وی افزود: همان‌گونه که همگان می‌دانند انجام کارهای هنری در جهت تبیین مفاهیم دینی بی‌نظیر است و ما نیز تأکید داریم که هنر باید در روشنگری‌ها و ابلاغ پیام الهی همیشه درصحنه باشد.

محمدمهدی صادقی مسئول روابط عمومی کانون تعزیه هندیجان ضمن تشکر از حضور مسئولان فرهنگی در این نشست اظهار داشت: در گذشته برخی بی‌مهری‌ها به این کانون سبب شده بود عزیزان از این وضعیت ناراحت باشند اما به یاد مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) و حضور شما بزرگواران امیدواریم امسال بهتر از سال‌های گذشته در خدمت شهدای کربلا باشیم.

وی افزود: برخی از اعضای کانون تعزیه نیازمند حمایت مسئولان هستند از جمله برقراری بیمه هنرمندان که می‌تواند گام مهمی در حمایت از هنرمندان تعزیه باشد. تهیه سیستم صوتی مناسب جهت ادای فریضه مهم تعزیه نیز لازمه کار است.

گزارش از محمدمهدی صادقی

انتهای پیام/ ع

R41468/P1494/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خورشیدی بعد از ظهر سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان و تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین اظهار کرد: دولت سیزدهم به حرکت‌های مردمی، اثرگذار و تصمیم ساز نگاه مثبتی دارد و از همان ابتدای کار حمایت و تسهیل اقدامات این مجموعه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته توسعه، توانمندسازی، تخصصی‌سازی و ساماندهی تشکل‌ها اصلی‌ترین مأموریت ما در این حوزه بود که در این راستا ۲۴ جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد برگزار و ۱۰۰ درصد مصوبات آن اجرا شده است.

خورشیدی بیان کرد: سال گذشته با ۵۵ درخواست تأسیس، تمدید، تطبیق و ارتقا در استان موافقت شد، همچنین با پیگیری و ۲۹۹ استعلام از دستگاه‌های متولی، ۳۰ اعتبارنامه و پروانه فعالیت صادر شده است، بقیه موارد نیز در سال جدید اجرایی می‌شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۸ دوره آموزشی با هدف توانمندسازی و تخصصی سازی سمن‌ها و همچنین بیش از ۴۰ همایش، نشست جمعی و تخصصی با اقشار مختلف و تشکل‌های مردمی در استان برگزار شده است.

خورشیدی گفت: در سال ۱۴۰۲ در راستای رفع مشکلات و آشنایی دقیق‌تر و بیشتر با سمن‌ها ۲۱ بازدید حضوری و ۲۲ مورد مکاتبه با دستگاه‌های مربوطه در راستای معرفی و حمایت از تشکل‌ها صورت گرفته است.

کد خبر 6099884

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است