Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:17:23 GMT

۶۵ درصد موقوفات خراسان شمالی وقف عزاداری سیدالشهداست

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۳۷۹۲

۶۵ درصد موقوفات خراسان شمالی وقف عزاداری سیدالشهداست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، با بیان اینکه ۶۵ درصد موقوفات خراسان شمالی، وقف عزاداری سیدالشهداست، گفت: این استان بعد از خراسان رضوی دومین استان در بیشترین تعداد موقوفات عزاداری امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص ویژه برنامه های دهه محرم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طرح بصیرت عاشورایی ویژه محرم در 65 بقعه متبرکه شهرستان ها اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برنامه تجمع هیئت های عزاداری با عنوان «لبیک یا حسین» روز گذشته دوم محرم در امامزادگان شاخص 6 شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، مانه و سملقان و گرمه برگزار شد که این مراسم در  مرکز خراسان شمالی در محل امامزاده سیدعباس علیه السلام برنامه ریزی شده بود.

 

حجت الاسلام آسوده، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در امامزادگان 6 شهرستان، همایش نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من عسل» همزمان با روز ششم محرم و تجمع رهروان زینبی در روز دوازدهم محرم را از دیگر برنامه ها معرفی کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، اعزام 53 مبلغ دینی به امامزادگان و انجام فعالیت های فرهنگی در خیمه های معرفت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی ایستگاه های صلواتی و پاسخگویی به شبهات دینی را از دیگر فعالیت های اوقاف در ایام محرم ذکر کرد.

 

وی همچنین با اشاره به ثبت پنج هزارو 560 موقوفه و 11 هزارو 238 رقبه در استان، گفت: سه هزارو 620 موقوفه فاقد درآمد است و مابقی گردش مالی دارد.

 

حجت الاسلام آسوده با اشاره به ثبت 26 وقف جدید از ابتدای سال تا کنون، ارزش آن را چهار میلیارد تومان اعلام کرد که بر اساس نیت واقفان اجرایی می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، مطالبات اوقاف از دستگاه های دولتی را 100 میلیارد تومان و از اشخاص حقیقی را هم یک میلیارد و 500 میلیون تومان ذکر کرد.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم اردبیل مجلس عزاداری خبرگزاری شبستان آیت الله مکارم شیرازی عزاداری امام حسین ع حضور روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل سفر روحانی به نیویورک سوریه وقف امام حسین خیمه های معرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز باران، با طراوت بهاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ بارش‌های وسط فصل بهار، طراوتی دلچسب به طبیعت بخشید. هرچند برخی محور‌های مواصلاتی روستایی برای ساعاتی قطع شد، بازگشایی آنها در کنار خوشحالی کشاورزان، این روز بهاری را به یادماندنی کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از فردا جوی پایدار و افزایش شش تا هشت درجه ای را برای استان پیش بینی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • باز باران، با طراوت بهاری