Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:30:30 GMT

نظام جامع انتخابات امسال نهایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۴۱۴۳

نظام جامع انتخابات امسال نهایی می‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با انتقاد از تعلل دولت در ارائه لایحه نظام جامع انتخابات بعد از یک سال و نیم، گفت: طرح مجلس قطعا امسال نهایی می‌شود. ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به گذشت حدود 10 ماه از بررسی طرح «نظام جامع انتخابات» در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، اظهار داشت: در بررسی این طرح با وزارت کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشکده شورای نگهبان همکاری داشته‌ایم تا کار به صورت دقیق جلو برود و اگر دولت لایحه جامع انتخابات را ارائه داد، بتوانیم بخش‌های موازی را در لایحه دولت بگنجانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از یک سال و نیم بحث و رایزنی، هنوز لایحه دولت به دست ما نرسیده و چندین مرتبه هم از وزارت کشور و معاونت امور مجلس ریاست جمهوری پیگیر شده‌ایم و تنها پاسخ داده‌اند که در کارگروه‌های دولت نهایی شده است اما هنوز در صحن هیئت دولت بررسی نشده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه در طرح مجلس بخش‌های مربوط به اصلاح قوانین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها در کمیته تخصصی کمیسیون به پایان رسیده، تصریح کرد: در حال حاضر بررسی بخش‌های مربوط به اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستور صحن کمیسیون شوراها قرار دارد و طی دو هفته کاری آینده کمیسیون، به پایان می‌رسد و پس از آن وارد بررسی بخش‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌شویم.

کولیوند تأکید کرد: اگر تا پیش از ارائه طرح به صحن مجلس، لایحه دولت ارائه شود، آن را در طرح مجلس لحاظ می‌کنیم وگرنه با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس در سال آینده، طرح خودمان را نهایی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که لایحه دولت ارائه نشود، سه طرح جداگانه برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها ارائه می‌شود که در آنها همپوشانی‌هایی از جمله در زمینه هیئت‌های اجرایی و نظارت وجود خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: طرح نظام جامع انتخاباتی قطعاً تا پایان امسال نهایی می‌شود و به سال بعد نمی‌رسد.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی پیری اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است

دیگر خبرها

  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد