Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح استانی نهضت فراگیر نهج البلاغه خوانی ویژه موسسات قرآنی و کانون های مساجد فعال ۲۴شهریورماه جاری ازساعت۱۱صبح در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائمشهربرگزار می شود.

علیرضامومنی خنکدار، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) امروز(22شهریور) با بیان اینکه ایجاد گفتمان واحد در بین جامعه اسلامی ضروری است و این امر با مطالعه نهج البلاغه محقق می شود، به خبرنگار شبستان گفت: طرح نهضت فراگیر نهج البلاغه خوانی با عنوان جرعه ای از ولایت دراین راستا اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برای برخورداری جامعه از گفتمان مشترک و متعالی، نورانی و واقعی و روبه پیشرفت باید تمام جامعه به زبان امیرالمومنین(علیه السلام) بیاندیشند و آرزو کنند؛ خواسته ها، آرمان ها، حب و بغض ها، نفرت ها و شوق ها، خوف ها باید هماهنگ و هم سنگ حب و بغض، خوف و شوق امیرالمومنین(علیه السلام) باشد.

 

مومنی با اشاره به اینکه نهج البلاغه آن گفتمانی است که اگر همه افراد جامعه سراین سفره بنشینند آن وقت بین رهبرش، رئیس جمهورش، وزیرش، وکیلش، رئیسش، توده مردم، معلمش، دانش آموزش، حوزویش، دانشگاهیش، هنرمندش،شاعرش یک وحدت گفتمان شکل می گیرد و همه تلاش می کنند کل جامعه به سعادت متعالی  برسد، یادآورشد: این طرح با گستره استانی 24شهریورماه جاری همزمان با پنجمین روز از ماه محرم از ساعت11صبح با حضور موسسات قرآنی فعال، کانون های مساجد فعال، مسئولین کانونی، فعالین قرانی، نخبگان کانونی درحوزه های(هنری،علمی و....)در مجتمع حر اداره فرهنگ و ارشاداسلامی قائمشهر برگزارمی شود.

 

وی، آشنایی با رهنمودهای  امیرالمومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه به عنوان منبع غنی مبنایی در جهت تشکیل حکومت اسلامی و تمدن اسلامی، آشنایی مردم با اندیشه، شخصیت، سبک و ویژگی های زندگی فردی و حکومتی، دغدغه­ها وخواسته­های امیرالمومنین (علیه­السلام) به عنوان رهبر حکومت اسلامی در بستر مسجد و آشنایی مردم نسبت به  وظایف امت در قبال رهبر و حکومت اسلامی در بستر مسجد را اهداف اجرای این طرح برشمرد.

 

مومنی با بیان اینکه حجت الاسلام مهدوی ارفع مبتکر نهضت نهج البلاغه خوانی بعنوان استاداین طرح دعوت دارند، گفت: کتاب شریف نهج البلاغه امیرالمومنین(علیه السلام) ترجمه مرحوم حجت الاسلام محمد دشتی منبع «طرح نهضت فراگیر نهج البلاغه خوانی» اعلام شده است.

 

وی با بیان اینکه این کتاب در روز 24شهریور در مجتمع حر با تخفیف ویژه دراختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت، یادآورشد: همچنین همزمان با اجرای این طرح، بمناسبت ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(علیه السلام) و یاران آن حضرت مراسم مداحی با نوای گرم سید پرویز رضوی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم اردبیل عزاداری امام حسین ع خبرگزاری شبستان مجلس محرم شیراز عزاداری آمریکا سوریه نهضت نهج البلاغه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز ۸ شوال، مصادف است با سالروز تخریب قبرستان بقیع، اتفاقی که در سال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط وهابیت رخ داد.

این روز در تاریخ به «یوم الهدم» معروف است اتفاقی که به نوعی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود و از روزهای تلخ شیعیان است، روزی که در حقیقت از نمادهای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می‌شود.

بسیاری از هیأت‌های عزاداری در این روز به یاد این فاجعه عزاداری می‌کنند. یکی از معروف‌ترین عزاداری‌های مخصوص این روز آئین تکیه‌خوانی و علم کشی است که در محدوده شمیرانات تهران برگزار می‌شود. 

تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری منطقه شمیرانات تهران است که در آن هیأت‌های عزاداری با دسته‌روی و علم‌کشی به تکایا می‌روند.

امسال نیز این مراسم با حضور چشمگیری از دوستداران اهل بیت و با مداحی محمدحسین پویانفر برگزار شد. 

در ادامه عکس‌ها و کلیپی از این مراسم را تماشا کنید. 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو .

.

.

.

.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • دین عقلانی، جذاب، فراگیر و فطرت‌پذیر است