Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@15:13:07 GMT

135 شهید روی دستان مردم به معراج‌ شهدا رسیدند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۴۶۰۴

135 شهید روی دستان مردم به معراج‌ شهدا رسیدند

مردم قدرشناس تهران در سومین روز ماه خون و قیام، پیکرهای پاک 135 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس را تشییع و تا معراج شهدای تهران بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مراسم تشییع پیکرهای پاک 135 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، صبح امروز با حضور مردم قدرشناس و عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) و در سومین روز ماه خون و قیام در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این مراسم رأس ساعت 9 صبح با قرائت قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران و مداحی محمدرضا طاهری از مقابل سردر دانشگاه تهران آغاز و پس‌ازآن مردم عاشق حسینی این شهدای تازه تفحص شده را تا معراج شهدا مشایعت کردند.

امام‌جمعه موقت تهران در این مراسم بر وحدت و انسجام داخلی تأکید کرد و افزود: اگر به دنبال پیروزی نهایی هستیم و می‌خواهیم نظام و انقلاب ما ماندگار شود باید انسجام و وحدت داخلی را حفظ کنیم.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: عاشقان حسینی از شهدا درس وحدت و انسجام را آموخته‌اند و آماده‌اند اعلام کنند که ما هم همان راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکرهای مطهر 135 شهید گمنام، گفت: امروز شهدا آمدند تا بگویند باید مقاومت و اتحاد را برای همیشه حفظ کنیم و راه آن‌ها را برویم، شهدای افتخارآفرینان عزت اسلامی هستند از ما هم توقع دارند که راه آن‌ها را دنبال کنیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: مسئولان بدانند با توسل به خداوند و پیمودن راه شهدا می‌توانند مشکلات را از سر راهشان بردارند و با توکل به خدا و توسل به این شهدا جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز اتحاد خوبی در کشور در مقابل زیاده خواهان وجود دارد و امیدواریم این حضور شهدا سبب اتحاد بیشتر مردم شود و همیشه راه شهدا را دنبال کنیم.

این گزارش حاکی است، این شهدا که درراه این نظام و اسلام تلاش کردند، امروز مردم قدرشناس تهران نیز به‌پاس این تلاش‌ها، آن‌ها را همچون نگینی در آغوش گرفتند و اعلام کردند که هرگز از آرمان‌های بلند آن‌ها کوتاه نخواهند آمد و همیشه درراه اسلام عزیز ایستادگی و جان‌فشانی خواهند کرد.

این گزارش حاکی است، همچنین، روز دوشنبه 26 شـهریور مصادف با هفتم محرم‌الحرام، مراسم تشـییع شـهدای گمنام در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد مقدس، تبریز، ساری، کرمان و کرمانشاه با حضور خیل عظیم امت حزب‌الله به‌صورت همزمان برگزار خواهد شد.

به گزارش آنا، این شهدا مربوط به عملیات کربلای 5، والفجر 8، والفجر 1 در مناطق شلمچه، شرهانی، جزیره بوارین و نفت شهر و سومار هستند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و با اقشار مختلف مردم، عصر شنبه همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مصلی جمعه گناوه برگزار شد.

در این آئین باشکوه و معنوی مردم ولایتمدار بار دیگر با این شهید هشت سال دفاع مقدس که بعد سال‌ها بار دیگر به دیار خود بازگشته بود تجدید میثاق کردند.

در این مراسم پیام استاندار بوشهر به همین مناسبت قرائت شد.

در متن پیام «احمد محمدی زاده» آمده است:

بسم رب الشهدا والصدیقین

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹

هرگز گمان مکنید کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند بلکه آنان زنده‌اند، و در نزد خدای خویش روزی می خورند»

شهادت اوج منتهای آرمان همه پیامبران و اولیا خداست و شهدا مهاجران و دلاور مردانی از قبیله نورند که در نبرد با ظلمت به دشت روشنایی هجرت نمودند تا چونان ستاره‌ای در آسمان تیره بدرخشند و هدایتگر به سوی بهشت جاوید باشند.

در ادامه این پیام بیان شده است: شهدا با تقدیم جان خود، دین خود را به ایران و اسلام و انقلاب ادا کردند و پاسداشت یاد و نام این عزیزان وظیفه تک تک مسئولان و مردم است.

در ادامه پیام استاندار بوشهر یادآور شد: بازگشت این شهید عزیز پس از ۳۷ سال به دیار خود در کنار در کنار مردم و خانواده صبور را ارج می نهیم، بی شک حضور باشکوه مردم در استقبال و تشییع این شهید بزرگوار، نشانه فدر شناسی مردم از قهرمانان دفاع مقدس است،

در پایان پیام بیان شده است: خانواده شهدا با صبر زینبی، برای موفقیت و سربلندی نظام اسلامی ایستادگی کردند و ما مدیون این خانواده‌ها هستیم.

مداحی و عزاداری و اقامه نماز میت بر پیکر مطهر شهید به امامت حجت الاسلام رکنی حسینی امام جمعه گناوه از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی بود، سپس پیکر مطهر شهید تا گلزار شهدا گناوه بدرقه شد.

کد خبر 6096651

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم یادواره شهدا به همت بسیجیان در خوی + فیلم
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید گمنام در اشکذر + فیلم
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد