Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:30:37 GMT

جنوب استان البرز از خشکسالی شدید رنج می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۴۶۶۱

جنوب استان البرز از خشکسالی شدید رنج می‌برد

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به اینکه جنوب استان از خشکسالی شدید رنج می‌برد، گفت: در کرج خشکسالی متوسط را شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا، منصور رحمانیان صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به موضوع ترویج هواشناسی کاربردی پرداخت و گفت: در این راستا باید راهبردی تعیین کنیم تا اطلاعات کافی از داده‌های هواشناسی به دست کشاورزان و همه استفاده‌کنندگان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه در البرز طی سال آبی ۳۳۱.۱ میلی‌متر سطح بارش به ثبت رسیده است که در مجموع حدود ۸۴ درصد میزان آبی بوده است که از این بارش‌ها کسب کرده‌ایم.

وی در ادامه به میزان خشک‌سالی استان البرز اشاره کرد و گفت: قسمت‌های پایین‌دست استان از خشکسالی شدید رنج می‌برد، این آمار مرتبط با بررسی یک بازه زمانی سه‌ماهه سال است و طبق آخرین بررسی‌ها تا پایان مرداد در بخش‌هایی از استان البرز ازجمله جنوب شهرستان اشتهارد خشکسالی شدید وجود دارد و در کرج هم خشکسالی متوسط را شاهد هستیم.

رحمانیان اضافه کرد: طبق آخرین آمار اداره کل هواشناسی در البرز بیش از ۴۷ درصد سطح استان در خشک‌سالی متوسط و بیش از ۲ درصد در خشک‌سالی شدید قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تاکید بر اینکه ترویج هواشناسی کاربردی و کشاورزی مدنظر است، گفت: سامانه پیش‌بینی جاده‌ها در البرز راه‌اندازی شده است که مسیرها را مشخص کرده و پیش‌بینی ۴۸ ساعته شرایط آب و هوایی در این سامانه ارائه می‌شود.

وی گفت: طی استعلامات سازمان جهاد کشاورزی استان، ۱۰ میلیارد تومان ارزش‌افزوده به توسعه امکانات هواشناسی شهرستان نظرآباد اختصاص‌یافته و برای اشتهارد حدود ۵ میلیارد تومان بوده است که همه این موارد بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان محقق شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان البرز جلسه شورای برنامه ریزی خشکسالی شرایط آب و هوایی کشاورزی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز امروز نشست هم اندیشی دهقان شیری، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  با اساتید و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان دانشگاه خوارزمی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست موضوعاتی در خصوص  پیرامون معضلات و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و آموزش بهداشتی اتباع و مهاجرین خارجی ساکن در استان پرداخته شد.

پیش از این نیز در نشست مشترک معاون مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز و تعدادی از دانشجویان و نخبگان اتباع خارجی ساکن در استان جهت هم اندیشی و بررسی مشکلات و بهره گیری از ظرفیت نخبگان برگزار گردید.

در این جلسه دانشجویان برخی از مشکلات اتباع استان و موضوعات مختلفی همچون فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، پزشکی و ... را مطرح نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • جاری شدن سیلاب در البرز