Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@18:39:48 GMT

ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۴۷۶۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه‌ی شهر الوند در یادواره شهدای آبرو محله با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند، گفت: همچنین شهیدان ناظر اعمال دنیوی ما هستند و در آخرت نیز شفیع خواهند شد.
وی افزود: امروز آحاد جامعه با توسل شدن به شهیدان حاجات دنیوی خود را می‌گیرند که این مطلب بیانگر ناظر بودن آنها بر اعمال ظاهر و باطن ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه‌ی شهر الوند به برگزاری یادواره‌های شهدا اشاره کرد و گفت: این یادواره‌ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و شناساندن سیره‌ی آنها به مردم برگزار می‌شود وگرنه شهیدان نیازی به برپا کردن مراسم‌های ما ندارند.
این مسوول افزود: آحاد جامعه بایستی با حضور در یادواره‌های شهدا بیشتر با سیره و منش شهدا آشنا شوند و از آنها الگو بگیرند تا در حراست از ارزش‌های اسلام و انقلاب تلاش کنند.
مهدوی گفت: شهدا با جانفشانی و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس موجب عزت و اقتدار ایران شدند و امروز وظیفه‌ی ماست که راه آنها را ادامه دهیم تا کشور ما با رشد چشمگیری در مسیر رشد و تعالی حرکت کند.
امام جمعه‌ی شهر الوند افزود: همه‌ی ما وظیفه داریم در مسیر شهدا گام برداشته و اهداف و آرمان‌های آنها را در جامعه جاری کنیم تا انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی خود امام زمان(عج) تحویل داده شود.
گفتنی است: یادواره شهدای آبروی محله با هدف شناساندن سیره‌ی شهیدان محله به قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان برگزار ‌شد.
در این مراسم مدعوین و مسوولان یاد و خاطره‌ی شهدا را گرامی داشته و با آرمان‌های آنها تجدید بیعت کردند
1003/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: امام جمعه الوند ابرو محله کنگره 3000 شهید استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید علی اصغر پور بهشت شامگاه شنبه در نشست تشریح برنامه‌های اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: تقریباً فضای عمومی شهرستان نسبت به برگزاری برنامه پیش رو اطلاع دارند که بخش عمده‌ای از این اطلاع رسانی از کانال اصحاب رسانه انجام شد.

وی با اشاره به استارت کنگره ملی ۲ هزار شهید استان از اواخر سال ۱۴۰۱ و تشکیل شورای سیاست گذاری و آغاز فعالیت ستاد اجرایی در شهرستان خاطر نشان کرد: کمیته‌های ۱۷ گانه در سطح شهرستان با وظایف مشخص تشکیل شد.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه با بیان اینکه بیش از ۵ هزار برنامه از ابتدای تشکیل ستاد اجرایی داشتیم، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره، ترویج فرهنگ شهید و شهادت، ساری و جاری کردن گفتمان شهدا و همچنین بازیی آرمان‌های شهدا و انتقال آن به سایر نسل‌ها است.

پور بهشت گفت: از بین والدین شهدا و ۴۲۲ شهید، اولیای کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند که می‌طلبد با برگزاری کنگره‌ها و اجلاسیه فرهنگ شهادت را هم به صورت مکتوب و هم به صورت سینه به سینه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه باید شور و بر انگیختگی در سطح جامعه، گفتمان شهید و شهادت باشد با اشاره به مهمترین این برنامه‌ها افزود: قریب به ۳۸۱ یادواره شهدا در قالب یادواره‌های خانگی، پایگاهی، شهدای روحانی ارتش، نیروی انتظامی به مرکزیت کهگیلویه به نمایندگی از شهرستان‌های چهارگانه در شهر دهدشت برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ رزمنده دفاع مقدس و کسانی که در ترویج فرهنگ و شهادت همکاری داشتند، کاشت ۲ هزار نهال به نام شهدا در هفته منابع طبیعی، تهیه و توزیع ۲۲۰ جهیزیه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به نام نامی شهدا و تحویل به زوجین کم برخوردار از برنامه‌های ستاد اجرایی کنگره نام برد.

پوربهشت همچنین از تحویل تصویر شهدا در قالب تابلو فرش و منقش به عکس شهدا و ۴۱۲ شهید به خانواده‌های آنها خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌ها و همت ستاد اجرایی همه تصاویر شهدا در قالبی زیبا طراحی و با همکاری شهرداری کار نصب در حال انجام است که در بحث مبلمان شهری نمایی زیبا خواهد داشت.

پور بهشت اعزام گروه‌های جهادی و اجرای خدمات عام المنفعه و محرومیت زدایی را از دیگر برنامه‌های این ستاد به یاد شهدا نام برد و ادامه داد: قریب به ۳ هزار بسته معیشتی و ۳ هزار بسته لوازم تحریر تحویل دانش آموزان کم بضاعت شد.

وی گفت: کلیه مسابقات قرآنی، برگزاری مسابقات متعدد و جام‌های مختلف به نام و نیابت شهدا انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه اعزام ۸۰۰ نفر از دانش آموزان تخت عنوان راهیان نور به مناطق جنوبی کشور را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی نام برد و گفت: تشییع باشکوه شهدای گمنام، همایش‌های پیاده روی در مناسبت‌های مختلف با تصاویر گوناگون نیز در این راستا برگزار شد.

پوربهشت همچنین از چاپ قریب ۱۵۰۰ وصیت نامه از شهدا و توزیع آنها در این اجلاسیه خبر داد.

پوربهشت با بیان اینکه این اجلاسیه با کنگره و یادواره‌ها تفاوت دارد با اشاره به تحریر کتاب «نقش شهرستان در دفاع مقدس» به نویسندگی سید نورمحمد حسینی و رونمایی از آن در روز اجلاسیه، افزود: پخش تیزر مستند تلویزیونی از جمله مستند روحانی شهید سید عبدالمحمد تقوی در این اجلاسیه از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه همچنین گفت: مستند شهید شیرودی و شهید طییب در سطح ملی در حال پیگیری است.

پوربهشت از تولید موشن ها و کلیپ‌های پر بار در کمیته مجازی و باز نشر آنها در فضای مجازی نیز نام برد.

وی از شعار این اجلاسیه با نام «شهدا محور وحدت و همدلی» و انتخاب آن در این بازه زمانی یاد کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن هفته معلم و کارگر این شعار انتخاب شد تا حق شهدای کارگر و معلم بجا آورده شود.

پوربهشت تاکید کرد: بخشداران موظف شدند که خانواده‌های شهدا را از بخش‌ها برای برگزاری این برنامه انتقال دهند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آنچه گفته شده است این برنامه همزمان از شبکه استانی و چند شبکه ملی پخش خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان برای ایجاد جایگاه در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نوجوان و جوان دختر و پسر در برگزاری این اجلاسیه همکاری می‌کنند

پور بهشت از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تیپ ۴۸، ماکت‌هایی از دوران دفاع مقدس و کمک‌های پشت جبهه طی آن دوران نیز در ورودی جایگاه به عنوان دیگر اقدامات نام برد.

کد خبر 6090331

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ