Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بیرجند با بیان اینکه توسعه همه جانبه شهر نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها و حتی مردم دارد گفت: بافت‌های فرسوده شهری بیرجند احیا و محلات قدیمی بازآفرینی می‌شود. ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی جاوید در دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند اظهار داشت: بحث احیای بافت‌های فرسوده شهری و بازآفرینی محلات هدف در شهرهای کشور، چند سالی است که با در نظر گرفتن تسهیلات برای ساکنین و متقاضیان و نیز اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با جدیت بیشتری در شهرها در حال پیگیری است که با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای بازآفرینی شهری امیدواریم با اختصاص اعتبار از سوی دولت بتوانیم در راستای پیشرفت انجام پروژه‌ها با سرعت بیشتری گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث 17 هزار مترمربع پارک در محدوده مهرشهر بیرجند

وی گفت: شهرداری بیرجند در مدت هشت ماه گذشته در راستای تکمیل و پیشرفت پروژه طرح فرزان مبلغ 9 میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی هزینه کرده و 90 درصد پیشرفت داشته است که انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های ذیربط متناسب با وظایف ذاتی خود در اجرای پروژه‌های مصوب ستاد بازآفرینی شهری مداخله کنند.

شهردار بیرجند افزود: ایجاد پیاده راه در خیابان‌های جمهوری و حکیم نزاری، احداث 17 هزار مترمربع پارک در محدوده مهرشهر، اجرای پارک خطی کانال بهجت، پیاده روسازی خیابان‌های کارگران و انقلاب و اجرای خط انتقال آب غیر قابل شرب به طول 8 کیلومتر از اقدامات شهرداری در راستای اهداف ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند است.

جاوید با تاکید به موقعیت شهر بیرجند و خشکسالی‌های اخیر یادآور شد: توسعه همه جانبه شهر نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها و حتی مردم دارد.

شهر بیرجند ظرفیت‌های‌ زیادی دارد

مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: در شهر بیرجند اقدامات خوبی در حال انجام است.

قلی‌زاده گفت: فلسفه تشکیل ستاد بازآفرینی شهری ایجاد وحدت رویه بوده که با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید که بازآفرینی شهری را در اولویت‌های خود قرار داده است باید تمام دستگاهای اجرای در این راستا برنامه‌ها و اعتبارات و عملکرد خود را مطرح کنند و این جلسات در شهرستان‌ها باید به صورت منظم تشکیل شود و شهرداری‌ها جنبه دبیرخانه‌ای موضوع را داشته باشند.

وی بیان کرد: شهر بیرجند پتانسیل‌هایی زیادی دارد که متاسفانه از آن استفاده نشده و باید این پتانسیل‌ها را شناسایی کرد و در جهت رضایت مردم و تغییر رویکرد به سمت محله محوری گام برداریم.

اعتبار تملک املاک در طرح فرزان بیش از کل اعتبار تملک در شهر بیرجند است

فرماندار بیرجند نیز در این جلسه گفت: در بحث رویکرد اجتماع محور، قانع کردن مردم در راستای مشارکت سخت نیست چون خواسته شهروندان توزیع عادلانه فضاهای آموزشی، درمانی، فرهنگی، رفاهی، خدماتی و مذهبی در محلات مختلف شهر و در محل زندگی‌شان است.

ناصری افزود: اعتبار تملک املاک واقع در در طرح فرزان بیش از کل اعتبار تملک در شهر بیرجند شده است که امیدواریم با اتمام طرح فرزان بتوانیم رضایت و مشارکت مردم را جلب کرد و هدف نهایی بازآفرینی شهری را محقق کنید.

وی اظهار داشت: نیاز به اعتبارات ملی داریم که در راستای رفع مشکلات اعتباری، سازمان برنامه و بودجه به عنوان نهاد موثر در سند آمایش منطقه‌ای باید ارتباط بیشتری با این ستاد داشته باشد.

توجه به احیای نقش مساجد در مسئله بازآفرینی 

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بیرجند نیز گفت: احیای نقش مساجد در مسئله بازآفرینی بسیار مهم بوده و در طول تاریخ مساجد به عنوان کانون‌های اصلی عمل کرده و امروزه نیز دارای ظرفیت‌های خوبی نظیر کتابخانه وجود دارد.

رونقی در زمینه بافت‌های فرسوده گفت: یکی از مشکلات جدی در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی مباحث ترافیکی است که شهرداری در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده  و همچنان پروژه‌هایی را در دست اجرا داریم از جمله پروژه خیابان جمهوری، اتصال بلوار شعبانیه به بافت مجاور و تسهیل عبور و مرور در خیابان 17 شهریور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز بیان کرد: پروژه‌های خوبی در شهر بیرجند انجام شده که می‌توان به راه‌ندازی خانه محله‌ها، احداث میادین و اصلاح شبکه آب و فاضلاب اشاره کرد.

انتهای پیام/ش

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است