Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش از ظهر امروز سی و هشتمین نشست ماهانه توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بررسی "نحوه اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی " در رشت برگزار شد.

رئیس اداره مهندسی بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به مهندسی ارزش در مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: کارگاه‌های تخصصی پروژه محور در سازمان بنادر ایجادشده که خروجی آن ایده‌های کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد الوند با بیان اینکه ۱۵۰۰ ساعت کارگاه آموزشی داشتیم افزود: تاکنون ۲۰۰ ایده در آن ایجادشده که توسط تیم خبره رشته‌های مرتبط با رشته‌های بنادر دستور مار قرارگرفته است.

 

وی حامل خبر خوش برای توسعه بنادر کشور بود، گفت: افزایش حمل‌ونقل ریلی در تمامی بنادر بازرگانی رویکردی است که سازمان بنادر دستور کار خود قرار داده و امیدواریم با همگرایی همه‌جانبه رونق اقتصادی در منطقه شکل بگیرد.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان گیلان نیز در این نشست تخصصی با اشاره به اهمیت پیوستن انزلی به شبکه ریلی اظهار کرد: باوجود کریدور فعال در منطقه و افزوده شدن کریدورهای جدید، پیوستن انزلی را به شبکه ریلی الزامی‌تر می‌کند.

حسین چراغی بر لزوم برنامه‌ریزی در توسعه شبکه ریلی بندرانزلی تأکید کرد و افزود: امروزه حمل‌ونقل چندوجهی یک رویکرد جدی در حمل‌ونقل جهانی به شمار می‌رود و نیاز است برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا عقب نمانیم.

 

وی با اشاره به اهمیت بنادر حاشیه خزر و الزام آن‌ها به توسعه حمل نقل چندوجهی خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها حمل نقل تنها ریلی انجام می‌شود اما در کشورهای توسعه‌یافته با ترکیب شبکه ریلی و دریایی شبکه حمل نقل ترکیبی ساخته و در تجارت بین‌المللی بسیار مثمر ثمر است‌.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان با تأکید بر اینکه باید بندرانزلی به شبکه ریلی متصل شود تصریح کرد: با توجه به بازارهای هدف در روسیه و کشورهای cis در حاشیه خزر باید حمل نقل ترکیبی در انزلی فعال شود تا علاوه بر توسعه حمل نقل باز و مسافر اقتصاد کشور نیز رونق اساسی بگیرد.

مدیرعامل مهندسان مشاور کوریت کاران و راهبر مطالعه نیز در این همایش با اشاره به دستاوردهای مالی کاربرد مهندسی ارزش در ادارات راه و ترابری آمریکا اظهار کرد: در برخی از پروژه‌های عمرانی آمریکا پروژه‌ها با در نظر گرفتن پروژه‌ای ارزش میلیاردها تومان صرفه‌جویی کرده‌اند.

کامران امامی همچنین در بیان دستاوردهای ارزش مهندسی ارزش در ژاپن افزود: دریکی از نمونه پروژه‌های ژاپن نیز سهم قابل‌توجه ای از پول در تکمیل پروژه صرفه‌جویی شد که عامل آن استقلال در نظر، مهندسی ارزش و تحلیل درست پروژه و اجرای آن است.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مهندسی ارزش در پیوستن بندرانزلی به شبکه ریلی گفت: گام‌های بلند و جلسه‌ای متعددی برای پیوستن بندرانزلی به شبکه ریلی برگزارشده و یقیناً اتصال آن به شبکه ریلی تأثیرات بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل مهندسان مشاور کوریت کاران و راهبر مطالعه با اشاره به نقش اتصال انزلی به کریدور شمال جنوب خاطرنشان کرد: بااتصال ریل کشور به انزلی کریدور ترانزیت بین‌المللی تکمیل می‌شود.

امامی با اشاره به پروژه ۹۰۰ میلیارد دلاری راه ابریشم جدید تصریح کرد: اتصال شبکه ریلی کشور به انزلی در راستای تکمیل پروژه راه ابریشم جدید است و در توسعه پایدار، دو برابر شدن ارزش زیست‌بوم و توسعه گردشگری حائز اهمیت است.

وی بندر، نیروی دریایی، شیلات و گردشگری را از عناصر اقتصادی انزلی نام برد و گفت: اقتصاد بندر انزلی با داشتن و اتصال به شبکه ریلی منجر به توسعه اقتصادی می‌شود.

به گزارش فارس، اتصال به کریدورهای شمال به جنوب و حمل بار و مسافر از جمله تأثیرات پیوستن بندرانزلی به شبکه ریلی است که در رونق اقتصاد و درآمدهای ارزی تأثیرگذار خواهد بود.

اتصال محدوده رشت به انزلی هرچند در دست پیمانکار برای اجرا قرار دارد اما نیاز است کارشناسان مهندسی ارزش روند تکمیل این پروژه را تسریع کنند تا هر چه زودتر بندرانزلی به ترانزیت کریدور شمال و جنوب متصل شود.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی

هیئت تجاری افغانستان در سفر سه روز به تاشکند با اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان قراردادی به ارزش 44 میلیون دلار به امضا رساند.

براساس گزارش «تایمز آسیای مرکزی» کابل و تاشکند در حال برنامه ریزی برای تشکیل شورای تجاری ازبکستان-افغانستان هستند که 18 شرکت افغان از اعضای آن خواهند بود و ارزش بازار واردات افغانستان را به هفت میلیارد دلار نیز می‌رساند.

در این گزارش آمده است بیشترین درخواست واردکنندگان محصولات کشاورزی، محصولات غذایی فرآوری شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است طی دو سال گذشته ازبکستان از جمله کشورهایی است که با افغانستان روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشته است.

توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری، رفع موانع سرمایه‌گذاری‌ و حل مشکلات تجاری، ایجاد سهولت در ترانزیت کالاها، کاهش تعرفه ترانزیتی، ایجاد کریدور حمل و نقل و لجستیک از افغانستان به کشورهای آسیای مرکزی را می‌توان به عنوان برنامه‌های گشایش روابط تجاری میان کابل و تاشکند نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک