Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ غلامرضا کاتب در جلسه شورای اداری شهرستان گرمسار که با حضور مسئولان این شهرستان در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد اظهار کرد: محور اشتغال سال ۱۳۹۷ اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان بیکار و دانشگاهی است .
 
وی با بیان اینکه محور اشتغال سال گذشته اشتغال روستایی بوده است ادامه داد: اشتغال و رشد اقتصادی ایجاد شده در سال ۱۳۹۶ از دو مسیر تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و ۴۳ هزار و ۵۰۰  میلیارد تومان اعتبار توسط دولت یازدهم صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
کاتب تصریح کرد: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، عمده چالش امروز در کشور است اما همچنان محوریت اشتغالزایی روستایی نیز مورد توجه مسئولان است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های تولید و اشتعال دولت در سال ۱۳۹۷ با چند محور برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آماده شده است .
 
وی با بیان اینکه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی یکی از محورهای این برنامه است تصریح کرد: طرح کارورزی با هدف افزایش مهارت و اشتغال پذیری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و تسهیل در جذب و بکارگیری جوانان در بنگاه‌های اقتصادی آماده شده است.
 
وی اضافه کرد: دولت برای اجرای این طرح بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای کمک هزینه آموزشی کارورزی و پنج میلیارد ریال برای بیمه مسئولیت مدنی در نظر گرفته است.
 
کاتب از طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی به عنوان دومین طرح برنامه اشتغال دولت در این حوزه نام برد و افزود: این طرح در راستای تحرک بخشی به بازار کار کشور و حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان و ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان جهت استفاده از نیروی کار جدید اجرا می شود در این طرح سهم بیمه کارفرمایی تا  ۲۳ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.
 
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به عنوان یکی دیگر از طرح‌های اشتغالزایی دولت نام برده و ادامه داد: برای این طرح نیز مبلغ ۱۶ میلیارد تومان جهت پرداخت مسئولیت بیمه مدنی در نظر گرفته شده است .
 
کاتب: تصریح کرد طرح یارانه دستمزد نیز یکی دیگر از طرح‌های اجرایی در این برنامه است که برای استان سمنان در نظر گرفته نمی‌شود و استان سمنان نمی‌تواند از این طرح بهره‌مند شود چرا که این طرح مختص مناطق کم برخوردار است که در ۸ استان کشور قابلیت اجرا دارد .
 
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: طرح  توسعه و حمایت از مشاغل خانگی نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت‌های شغلی ایجاد شده است .
 
 وی گفت: همچنین بر اساس عملکرد سال‌های گذشته و برآورد انجام شده در سال جاری حمایت از طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی از محل منابع تسهیلاتی مندرج در آیین نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ به مبلغ ۷۵۵۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال بیش از ۳۶۰۰ نفر انجام خواهد شد .
 
کاتب با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در حوزه اشتغال گفت: برنامه توسعه اشتغال در بخش کشاورزی نیز با دو برنامه پیش‌بینی منابع برنامه‌های تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بر مبنای فعالیت های اولویت‌دار بخش کشاورزی و برنامه ارتقاء توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی نوسازی و سرمایه در گردش واحدها در حال انجام است.
 
وی یادآور شد: اگرچه در سال جاری محور اشتغال بر مبنای اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار است اما همچنان اشتغال و توسعه روستایی نیز باید مدنظر مسئولان قرار گیرد و انتظار می‌رود مسوولان تمام تلاش خود را در راستای رونق بخشی به اشتغال روستایی به‌کار گیرند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اشتغال فارغ التحصیلان هدفگذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی