Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان      انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آیین افتتاح مسکن تعاونی فرهنگیان استان اصفهان که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه اشتغال در چند محور در دستور کار دولت است و یکی از آن اشتغال فراگیر روستایی است ، اظهار کرد: در این راستا تقریبا 12 هزار میلیارد تومان با بهره گیری از صندوق توسعه ملی، 5/1 میلیارد دلار و 6 هزار میلیارد تومان از 4 بانک عامل توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و بانک کشاورزی همت گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بند پی عنوان کرد: هم به لحاظ مزیت ها و بسته هایی که انتخاب شده اند و هم پایشی که در این طرح ها وجود دارد، در سال 97 شاهد 260 هزار اشتغال در روستا ها هستیم که به همت استانداران این امیدواری وجود دارد که این طرح از یک پایداری و نقاط قابل اطمینانی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس تبصره 18 شنبه تفاهم نامه ی طرح اشتغالی با سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص وام ها امضا می شود، افزود: طرح کارورزی و کارآموزی در عرصه محیط کار در دستور کار دولت است.

بند پی ادامه داد: طرح کارورزی مخصوص فارغ التحصیلانی است که در سه سال اول فارغ التحصیلی خود باشند که باتوجه به آن از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور سامانه را طراحی کردیم که بتوانیم از طریق آن تقاضا و نیاز را پیوند دهیم .

وی با بیان اینکه هنگامی که نخبگان دانشگاهی از دانشگاه بیرون می آید ایده، فکر و تخصص دارد و از طرفی شغلی ندارد و سرخورده می شوند، ادامه داد: ما در زمان کارورزی به این افراد 300 هزار تومان پول پرداخت می کنیم و در مقابل نیز دولت برای آن ها بیمه حوادث در نظر می گیرد.

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر بنگاه اقتصادی که این افراد را به کار گیرد تا دو سال بیمه کارفرمایی دریافت می کند، عنوان کرد: از اول مهر ماه طرحی جدید در دستور کار داریم که بر اساس آن دانشجویان از سال اول تحصیل خود بتوانند با توجه به معلومات خود به بنگاه های کارآفرینی هدایت شوند که در این زمینه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم نامه امضا کردیم که سه دانشگاه ها به عنوان پایلود در نظر بگیریم و بر اساس آن توانمندی و ظرفیت کارفرمایی را در فارق التحصیلان بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه یک شنبه در کنار بسته های معیشتی عام ،سبد کالایی را به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارائه می دهیم، تشریح کرد: برای اولین بار 350 هزار دانش آموز مدارس شبانه روزی سبد کالا دریافت می کنند که این بسته ها نسبت به دوره های گذشته 20 درصد از اقلام بیشتری برخوردار است.

بند پی مطرح کرد: خانوار ها بین 40 تا 150 هزار تومان دریافت می کنند که این مبلغ در کارت آن ها شارژ می شود و آن ها می توانند با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای کالای مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این سبد های کالا دولت دو برنامه را دنبال می کند ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ دلار و قیمت ها یک تصمیم کلی برای آحاد جامعه و یک بسته برای افراد خاص در نظر گرفته ایم وبا توجه به برآورد دولت رفاه با سازمان برنامه و بودجه 11 میلیون خانوار در 5 دهک شناسایی شده اند که بتوانند نسبت به حمایت های اجتماعی و امنیت غذایی با استفاده از کارت های خود اقلام مورد نیاز را دریافت کنند.

بند پی ادامه داد: تا دو هفته آینده مبلغ کارت ها و اقلام مواد غذایی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/س

سفر سرپرست وزارت تعاون به اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کار اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم

مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی از حضور جهاد دانشگاهی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن‌کریم همراه با ارائه خدمات متنوع قرآنی و مشاوره‌ای در موضوعات مختلف خبر داد.

سید میلاد اوصیا -مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی- در گفت‌وچو با ایسنا در مورد فعالیت‌های غرفه جهاد دانشگاهی در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: ما در این دوره با چند مرکز زیر مجموعه خود در حال خدمات‌دهی به علاقمندان هستیم.

وی‌ ادامه داد: ابتدا مرکز مشاوره زعیم که خدمات مشاره‌ای و روان‌شناسی دارد در اینجا مستقر است که به صورت رایگان مشاوره‌هایی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، البته مشاوره‌های ما براساس فعالیت‌های قرآنی یعنی مشاوره معنوی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: خوشبختانه به صورت میانگین روزانه ۱۵ الی ۲۰ مشاوره هرشب داریم، بیشتر مشکلات هم‌ مربوط به موضوعاتی همچون اضطرار، افسردگی، کنترل خشم، ارتباط نوجوانان با خانواده‌های خود و ... است.

اوصیا یادآور شد: ما در بخش روان‌شناسی خود مخاطبینی از سن ۱۸ تا ۶۵ سال داریم.

وی افزود: مرکز رشد ما یک ‌نرم‌افزار طراحی‌ هوش مصنوعی دارد ‌که‌ فرد در حوزه حفظ و قرائت برای آن می‌خواند و نرم‌افزار ایرادات‌ها فرد را تصحیح می‌کند.

مدیر مرکز مشاوره سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی ابراز کرد: گروه مرکز آموزش ما هم دوره‌های قرآنی و نشست‌های تحصصصی دارند، در یک دوره آموزشی آن‌ بازی‌های رومیزی با آموزه‌های قرآنی آموزش داده می‌شود و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با کمترین امکانات کارهای قرآنی انجام دهند.

اوصیا تصریح کرد: مرکز مطالعات‌ ما در اینجا مستقر است و پایان‌نامه‌ها و ‌پژوهش‌های ‌میان رشته‌ای در حوزه قرآنی ارائه می‌کند و کسانی ‌که‌ می‌خواهند پایان‌نامه قرآنی‌ تدوین‌ کنند ما مشاوره‌ می‌دهیم. همچنین چکیده‌ای از آثار میان رشته‌ای قرآن کریم به نمایش گذاشته‌ایم.

وی در پایان گفت: یکی از بخش‌های ما نیز پخش آثار استدیو مبین ‌است که خوشبختانه استقبال خوبی از این بخش شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرزند مارسلو و تقلید خوشحالی پس از گل کریستیانو رونالدو در جشن فارغ التحصیلی / فیلم
  • چگونه دانشگاه‌ها زندگی افراد مسن را بهبود می‌بخشند؟
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم