Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ عباس وفائی روز پنجشنبه افزود: این همکاری به دنبال انعقاد تفاهمنامه ای میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت و مقرر شد سامانه روشنایی عوامل پروازی را منطبق با شرایط جغرافیایی و فرودگاه های کشور به طور کامل بومی سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وفائی افزود: پیش از این جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی عناصر چراغ های لبه باند را برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مدل سازی کرده بود.

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: همچنین این شرکت در آستانه امضای یک تفاهمنامه جدید در راستای قرارداد همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که هدف آن اجرای طرح های پژوهشی، نمونه سازی تخصصی و ساخت تجهیزات روشنایی عوامل پروازی است.

وفایی اظهار داشت: همچنین برای سیستم روشنایی 47 فرودگاه کشور نیازمند قطعات یدکی و پشتیبان هستیم و برخی را باید به روز رسانی کنیم.

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: برای تضمین کیفیت و مرغوبیت تجهیزات، دستورالعمل های لازم برای نحوه آزمایش و وارسی را از مرکز پژوهش های علمی و صنعتی ایران دریافت کرده ایم.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، ایران اولین کشور منطقه خواهد بود که توان بومی سازی فناوری تأمین تجهیزات فرودگاهی را دارد و این گام مهم بر اساس اصل 44 قانون اساسی برداشته می شود.

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: اکنون بسیاری از تجهیزات فرودگاهی کشور مانند کانتر، ترازو، آسانسور، سیستم انتقال بارمسافر (BHS)، میمیک (سامانه کنترل روشنایی عوامل پروازی)، ترانس ها با قدرت های بالا و تابلوهای فرمان، ایرانی هستند و با استفاده از توان مهندسان دانشگاه خواجه نصیر طوسی چراغ های عوامل پروازی و نیز رگلاتورهای جریان ثابت (CCR) نیز بومی سازی می شوند.

به گفته وفایی بومی سازی سایر تجهیزات نیز در دست بررسی است و امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تجهیزات فرودگاهی توان داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: اعتباری بالغ بر ٢٠٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای امور بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان، علی جزینی زاده در حاشیه بازدید عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی از فرودگاه شهدای بم، اظهار کرد: اعتباری بالغ بر ٢٠٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای امور بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه اختصاص این اعتبار عیدی خادمان هوانوردی و فرودگاهی کشور و استان به مردم شریف شرق استان است، افزود: در این پروژه تاکنون بالغ بر ۷۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و ۴٠ تن مصالح پلیمری برای درزگیری استفاده شده است و عملیات اجرایی پروژه در مردادماه سال‌جاری به اتمام و بهره برداری مجدد می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به تداوم پروازهای فرودگاه شهدای بم، بر لزوم ارتقا ایمنی پروازی بیشتر تأکید کرد و گفت: روند بهسازی سطوح پروازی و سایر عملیات اجرایی با نظارت دقیق در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، با حضور عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی و معاون اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها، از پروژه‌های عمرانی و بهسازی‌های در حال انجام در ترمینال مسافری، نمازخانه، نیروگاه برق اضطراری، ایستگاه ایمنی و آتش نشانی و معابر فرودگاهی نیز بازدید شد.

کد خبر 748149

دیگر خبرها

  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید