Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@02:59:39 GMT

فرمان جدید ترامپ؛ باز هم تحریم

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۸۸۴۷

فرمان جدید ترامپ؛ باز هم تحریم

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فرمانی را امضا کرده است که راه تحریم کشورها یا افرادی که معلوم شود در انتخابات آمریکا دخالت کرده اند را هموار می کند.

 

این فرمان از جامعه اطلاعاتی آمریکا می خواهد هرگونه تلاش برای اخلال در تشکیلات انتخاباتی آمریکا و همچنین تبلیغات دروغ در جریان انتخابات را زیر نظر بگیرند و آن را گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که ترامپ خود به خاطر نحوه واکنش به ادعای مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ مورد انتقاد قرار داشته است.

 

به گزارش بی بی سی، بعضی از نمایندگان کنگره ابراز نارضایتی کرده اند که فرمان آقای ممکن است تلاش های کنگره برای منصرف کردن قدرت های خارجی از دخالت در انتخابات را تضعیف کند.

 

اطلاعات درباره خرابکاری‌های احتمالی به وزارت‌خانه‌های دادگستری و امنیت میهنی آمریکا داده می‌شوند تا بر اساس آنها تحریم‌ها به صورت خودکار برقرار شوند. وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا هم می‌توانند درباره اقدامات تنبیهی دیگری از جمله انسداد حساب‌های بانکی مداخله‌گران یا ممنوعیت معامله آنها با بانک‌های آمریکایی تصمیم بگیرند.

 

به نوشته دویچه وله، دونالد ترامپ با این فرمان به انتقادهایی واکنش داده که ادعا می‌کنند او امنیت انتخابات را به اندازه کافی جدی نگرفته است.

 

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در نیویورک فرمان جدید ترامپ را "گام مهم رئیس جمهور" توصیف کرد: «به نظر ما اهمیت دارد که نشان دهیم رئیس جمهوری درباره این موضوع سکان را به دست گرفته است. برای او بسیار مهم است که تمامیت انتخابات ما و روند قانونی مندرج در قانون اساسی اولویت برتر او هستند.»

 

جان بولتون افزود که دولت آمادگی دارد با کنگره درباره اقدامات قانونی هم گفت‌وگو کند.

 

فرمان‌های ریاست جمهوری در آمریکا از قوانین مصوب کنگره ضعیف‌تر هستند.

 

به گفته جان بولتون، فرمان ترامپ نه تنها دخالت در کمپین‌های انتخاباتی، بلکه انتشار ضد اطلاعات و پروپاگاند را هم مشمول جریمه می‌کند.

 

دن کوتس، مدیر امنیت ملی، هم گفت که این فرمان در واکنش به ادعای دخالت کرملین در انتخابات ۲۰۱۶ امضا می شود.

 

عکس/ دن کوتس

 

تصور می شود که در این فرمان مستقیما از روسیه نام برده نشده باشد اما مقام های آمریکایی از این کشور در کنار چین، کره شمالی و ایران به عنوان مظنونان اصلی تلاش برای دخالت در انتخابات نام برده اند.

 

سازمان های اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ نتیجه گیری کردند که روسیه در پشت تلاش ها برای سنگین کردن کفه ترازو علیه هیلاری کلینتون رقیب ترامپ بود. گفته شد که روسیه در عملیاتی با تایید کرملین اقدام به حملات سایبری و انتشار اخبار جعلی از طریق شبکه های اجتماعی کرد.

 

روسیه این اتهامات را رد کرده است.

 

ترامپ اخیرا در ماه ژوئیه در جریان کنفرانسی خبری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در هلسینکی در پاسخ به سوالی درباره آن نتیجه گیری دستگاه اطلاعاتی گفت که اظهارات رهبر روسیه در مورد عدم دخالت در انتخابات را باور می کند. این سخنان با واکنش های تندی در آمریکا مواجه شد.

 

او پس از بازگشت به واشنگتن و در میان انتقاد حتی جمهوری خواهان گفت که در سخنانش دچار اشتباه سهوی شده بود و گفت "اعتماد زیادی" به دستگاه های اطلاعاتی آمریکا دارد.

 

در ماه ژوئن آمریکا تحریم هایی را بر چند شرکت و شهروند روس اعمال کرد که به ادعای حملات سایبری به آمریکا مربوط می شد.

 

106

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ تحریم آمریکا انتخابات جام نیوز عکس روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود