Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-19@02:59:59 GMT

مراسم تشییع پیکر حسین عرفانی برگزار شد +عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۹۰۷۴

مراسم تشییع پیکر حسین عرفانی برگزار شد +عکس

خرداد:مراسم تشییع پیکر حسین عرفانی، که روز گذشته بر اثر سرطان ریه درگذشت، صبح امروز در میان جمعی از همکاران و دوستانش برگزار شد، شوخ‌طبعی از ویژگی‌های اخلاقی این هنرمند بود که دوستانش از آن یاد کردند.
به گزارش خرداد به نقل از خبر آنلاین ، مراسم تشییع پیکر حسین عرفانی، دوبلور پیشکسوت که عصر دیروز درگذشت، امروز (پنجشنبه ۲۲ شهریور) در حضور خانواده و جمعی از همکاران او و هنرمندان تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این مراسم که در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد علی همت مومیوند گفت: «عمو حسین عزیز هم رفت در این چند ماهه شاهد رفتن چند تن از عزیزان دوبلور بودیم امیدوارم نفر بعدی خودم باشم. از همه شما که در مراسم استاد عزیزمان شرکت کردید ممنونم. عموحسین عزیز ما رفت و خنده هم از دوبله رفت. امیدوارم دیگر شاهد از دست دادن استادان خود نباشیم و این ضایعه بزرگ را به همه تسلیت می‌گویم.»

ما یک خانواده بودیم

منوچهر والی‌زاده که از دوستان نزدیک مرحوم عرفانی بود دیگر هنرمندی بود که با بغض درباره همکار قدیمی‌اش گفت: «نزدیک ۶۰ سال در کنار هم بودن باعث شد از خانواده به من نزدیک‌تر باشد.»

والی زاده ادامه داد: «باورم نمیشود و حتی از روزی که حسین عزیز مریض احوال شد همه بچه‌های واحد دوبلاژ تکیده شدند. ما یک عمر در کنار هم کار کردیم و جز صمیمیت و محبت چیزی ندیدیم. من از شما مردمی که اینقدر محبت دارید شرمنده می‌شوم و ممنون که آمدید. می‌خواهم یک تشکر ویژه از نقی و مهدی منفر از دوستان صمیمی او، دخترش مهسا عرفانیان داشته باشم. خدا به مهسا توان و قوت بدهد که در کنار مادرش شهلا ناظریان مقاوم باشد.»

والی زاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی مرحوم عرفانی بیان کرد: «او تا لحظه آخر که در بیمارستان بود همه را می‌خنداند. او با جوانان بسیار خوب بود. خداوند در ابتدای ماه محرم او را بُرد و امیدوارم روحش شاد باشد. امیدوارم روح منوچهر نوذری هم شاد باشد که بسیاری از ما را در این عرصه همراهی کرد.» 
خوشا به حال آن‌هایی که از خود یادگاری‌های ارزشمند به جا می‌گذارند

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: «دردناکی زندگی خیلی از ما این است که چیزی برای باقی گذاشتن برای خاطره نداریم و خوشا به حال آن‌هایی که از خود یادگاری‌های ارزشمند به جا می‌گذارند و صدا اصلی‌ترین عنصری است که به یاد میماند. از این پس صدای حسین را نداریم، اما آرزو می‌کنم صدا‌های برجسته‌ای که من جسارت کردم و پشت آن‌ها ایستادم ما را محروم نکنند.

شاهسواری همچنین برای شهلا ناظریان (همسر حسین عرفانی) آرزوی سلامتی کرد.


شوخ طبعی عرفانی را فراموش نمی‌کنم

ناصر ممدوح دیگر هنرمند عرصه دوبله نیز درباره همکارش بیان کرد: «دوست و همکار گرانبهایی که از دست رفت. خیلی زود پر کشید. برای من فقدان ایشان باور ناپذیر هست. من وقتی شنیدم شوکه شدم. شوخ طبعی او را فراموش نمیکنم. او کارنامه درخشانی دارد و از صدا‌های شاخص و ماندگار است. با رفتن ایشان حرفه ما خلا پیدا کرده است. بهرام زند، محمد عبادی و حسین عرفانی ما را ترک کردند به همین دلیل سال خوبی برای ما نبود. تسلیت میگویم به جامعه هنری و برای کسانی که صدای او را دوست داشتند.»

زهره شکوفنده نیزبا بغض و گریه جملاتی را درباره مرحوم عرفانی بیان کرد: «آقای عرفانی از بچگی با من بودند. هرکسی یک پدر، خواهر و برادر دارد، اما من چندین مادر، پدر، خواهر و برادر دارم.»

شکوفنده افزود: «جمعه که به دیدن حسین عرفانی رفتم گفت: نگران نباش کار نیمه‌ای که با هم داریم، تمام می‌شود، اما نشد. این جمع که در این جا حضور دارند؛ فقط از دوبله مانده‌اند. خدا آن‌ها را حفظ کند و کاش دیگر نباشم که چنین اتفاقاتی را ببینم.» 
دوبلوری که پرانرژی بود

ژرژ پطرسی نیز در این مراسم درباره عرفانی گفت: «بیش از پنجاه سال در اتاق بسته و گاهی غیر قابل تنفس کار کردیم. خیلی از این هنرمندان در آن اتاق‌ها کار‌های بزرگی کردند و آثار ماندگاری از خود به جا گذاشتند. حسین عرفانی غیر از اینکه گوینده خیلی خوبی بود دوست و رفیق بود و در عین حال ویژگی خاص او انرژی بی پایانش بود.»

افشین زی نوری هنرمند جوان عرصه دوبله نیز درباره پیشکسوتش گفت: «عمو جون می‌گفتی همه چیز جفت و جوره چرا امروز هیچ چیزی جفت و جور نیست. رفتن حسین عرفانی ضایعه بزرگی برای جامعه دوبله است. هنرمندی تمام معنا مردمی بود. در مجلسی که وارد می‌شدیم، فضا را عوض می‌کرد.»

پس از خواندن نماز، پیکر این هنرمند بر دوش دوستان و همکارانش به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

حسین عرفانی چهارشنبه (۲۱ شهریور ماه) در سن ۷۶ سالگی، در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. مراسم ترحیم این دوبلور عرصه سینما و تلویزیون روز شنبه (۲۳ شهریور ماه) در مسجد بلال صدا و سیما برگزار خواهد شد.

در این مراسم پرویز ربیعی، حمید منوچهری، منوچهر اسماعیلی، فرزاد حسنی، منوچهر آذری، علیرضا جاوید نیا، حسن کاخی، میرطاهر مظلومی، افشین زی نوری، سیامک اطلسی، ابوالحسن تهامی‌نژاد، بهمن هاشمی، بیژن علی محمدی، ظفر گرایی، اردشیر منظم، رضا بنفشه خواه، شهراد بانکی، ژرژ پطرسی، تورج نصر، اردلان شجاع کاوه، شکرخدا گودرزی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، مجتبی نقی‌ای مدیر امور دوبلاژ سیما، چنگیز جلیلوند، اکبر منانی، سعید شیخ زاده کامران ملکی و خانواده وی حضور داشتند.

مراسم ترحیم این دوبلور عرصه سینما و تلویزیون روز شنبه (۲۳ شهریور ماه) در مسجد بلال صدا و سیما برگزار خواهد شد.
"تصاویر از ایرنا"
برچسب ها: حسین عرفانی ، تشییع ، دوبلور

منبع: خرداد

کلیدواژه: حسین عرفانی تشییع دوبلور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سالروز شهادت «سلطان سید جلال‌الدین اشرف» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، گرامیداشت سالروز شهادت سلطان سید جلال الدین اشرف روز یکشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ همزمان با ۱۳ ماه مبارک رمضان در صحن حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه برگزار می‌شود.

کد خبر 6058371

دیگر خبرها

  • پیکر شهدای گمنام میهمان شب قدر مراسم مسجد جمکران
  • پیکر مرزبان شهید فردا ۲۹ اسفند در شهرستان جیرفت تشییع می‌شود
  • پیکر مرزبان شهید فردا ۲۹ اسفندماه در شهرستان جیرفت تشییع می‌شود
  • مراسم سالروز شهادت «سلطان سید جلال‌الدین اشرف» برگزار می شود
  • پیروزی حسین وفایی در مسابقات اسنوکر آزاد جهانی
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در تبریز
  • تشییع پیکر شهید کوچکزایی در زابل
  • مراسم تشییع مادر شهیدان روحبخش در مشهدالرضا
  • یاد شهدا، چراغ راه آینده است
  • عکس‌های منتشر نشده از تشییع پیکر سید احمد خمینی