Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در هر شرایطی ولو آنکه دولت‌ها مقصر باشند مردم به خاطر سرنوشت مشترک خود در جامعه با تکیه بر سنت‌های مدنی هم‌افزا و همیاری‌های اجتماعی می‌توانند از بروز بحران‌هایی که پیش می‌آید، جلوگیری کنند.

به گزارش خرداد ،در شرایط فعلی و برای برون‌رفت از وضعیت پیش‌آمده علاوه بر وظایف دولت باید به این موضوع هم پرداخت که جامعه مدنی و مردم چه باید انجام دهند که شرایط را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاسی بیشترین ضرر از معضلات و بحران‌های کشور به مردم می‌رسد و در این میان این انتظار از دولت به وجود می‌آید که از مردم برای حل مشکلات خود طلب کمک کند. در این زمینه محمد کیانوش‌راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به اعتمادآنلاین گفت: مشکلی که در جامعه ما وجود دارد بهاء ندادن به نهادهای مدنی در جامعه است.

 

او ادامه داد: به همین دلیل در مواقعی که نقش مدنی مردم، در تعمیق همبستگی اجتماعی و انسجام ملی می‌تواند بر بسیاری از مشکلات غلبه کند شاهد هستیم که نه تنها کارکرد مثبتی کمتر مشاهده می‌شود بلکه بعضاً نوعی تلاش جهت جمع‌آوری بیشتر منابع اندکی که در جامعه وجود دارد، صورت می‌گیرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: هنگام قحطی، بروز حوادث طبیعی یا جنگ، این مردم هستند که برای کمک به آسیب‌دیدگان بسیج می‌شوند و این روحیه را ما در ایران هم کم و بیش شاهد هستیم. به طور مثال در زلزله سال گذشته کرمانشاه این مردم بودند که با تلاش‌های مدنی خود بیش از دولت توانستند در تجمیع امکانات و کمک به مردم زلزله‌زده پیشتاز باشند.

 

او افزود: به دلیل اینکه به لحاظ تاریخی در جامعه ایران، مردم انتظار بسیار بالایی از دولت دارند و به تعبیری هر کاری را از دولت انتظار دارند درنتیجه هنگامی که دولت هم به صورت روشن و واضح مشکلات خود را با مردم مطرح نمی‌کند، مردم از این جهت دچار مورد نوعی تردید و سردرگمی قرار می‌گیرند.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم اظهار کرد: در مواقعی که ما باید با تقویت جامعه مدنی سرمایه اجتماعی جامعه ایران را افزایش دهیم با برخی از رفتارها دچار یک واگرایی اجتماعی شدیم.

 

 او مطرح کرد: در هر شرایطی ولو آنکه دولت‌ها مقصر باشند مردم به خاطر سرنوشت مشترک خود در جامعه با تکیه بر سنت‌های مدنی هم‌افزا و همیاری‌های اجتماعی می‌توانند از بروز بحران‌هایی که پیش می‌آید، جلوگیری کنند.

 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: گسیل مردم برای تهیه ارز یا سکه و یا خرید وسایلی که احساس می‌کنند در آینده برای تهیه آن با مشکل مواجه خواهند بود و عدم اطلاع‌رسانی دقیق دولت در شرایطی که باید دولت بیش از هر زمان دیگری به اقناع‌سازی مردم و توضیح به مردم مبادرت کند فاقد سخنگو و بخش ارتباطی فعال و موثر با مردم است، خود به خود این بر مشکلات موجود خواهد افزود.

 

محمد کیانوش‌راد در پایان گفت: در هر حال ضعیف شدن نهادهای مدنی در چنین مواقعی که باید کارآیی خود را نشان دهند، باعث می‌شود که کارکرد مثبت و کاملی نداشته باشند. خصوصاً اینکه در چنین شرایطی ما از احزاب بخواهیم به مرخصی بروند و مقداری از حضور در مسائل اساسی دور بشوند. بعضاً چنین سخنی را از دولت هم شنیده‌ایم.

برچسب ها: محمد کیانوش‌راد ، دولت ، احزاب

منبع: خرداد

کلیدواژه: دولت احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران