Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:37:55 GMT

آیت الله اشرفی معلم اخلاق برای جامعه اسلامی بود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۹۵۵۷

آیت الله اشرفی معلم اخلاق برای جامعه اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در پی درگذشت عالم ربانی و معلم اخلاق، آیت الله اشرفی شاهرودی پیامی مشترک صادر کردند که متن آن به این شرح است: علماء، تا دنیا برقرار است زنده اند، بدن هایشان گرچه در زمین پنهان اما یاد آنان همیشه در دل ها زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(امیر المومنین علی (ع))

درآستانه ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) وایام حزن و اندوه مومنان و شیعیان، روح بلند و عرشی معلم اخلاق، عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی(ره) به ملکوت علی پیوست و قلوب اهل ایمان به‌ویژه ارادتمندان و شاگردان این فقیه عالی مقام را دراستان سمنان داغدار کرد.

به مناسبت ارتحال آن مرد الهی، برای ادای وظیفه و بازگویی و قدردانی خدمات این عالم فقید مجلس بزرگداشتی در روز جمعه ۲۳ شهریور ماه بعد ازنماز مغرب و عشاء ازساعت ۲۰ الی ۲۱:۳۰ در مسجد عابدینیه سمنان برپا خواهد شد.

مراسم تدفین پیکر عالم فقیه، آیت الله اشرفی شاهرودی صبح امروز در شاهرود برگزار شد.

ایشان در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفتند.

کد خبر 4402441

منبع: مهر

کلیدواژه: پیام تسلیت شیخ مرتضی اشرفی مردم علیه احتکار کرمانشاه بوشهر خبرگزاری مهر ماه محرم گرگان مشهد شهرکرد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج احتکار خرم آباد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

کد خبر 6093936

دیگر خبرها

  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است