Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:05:03 GMT

پاریس نباید تسلیم زورگویی های آمریکا در مورد ایران شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۰۳۰۲

پاریس نباید تسلیم زورگویی های آمریکا در مورد ایران شود

تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی آگورا ووکس در گزارشی نوشت، خودسری آمریکا درباره ایران به اوج خود رسیده است و دولتمران فرانسه نباید در این خصوص تسلیم زورگویی های واشنگتن شوند.

در این گزارش آمده است: در ژوییه 2015 (تیر) اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان بر سر توافقی درباره برنامه هسته ای ایران به نتیجه رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقی که از آن به عنوان توافق تاریخی یاد شد اما طولی نکشید که آمریکای تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ از این توافق خارج شد.
جالب است که نخستین شرکت هایی که از ایران خارج شدند، همان شرکت های فرانسوی بودند که پس از توافق سال 2015، نخستین شرکت های اروپایی بودند که با ایران توافقنامه اقتصادی امضا کردند.
شرکت های خودروسازی پژو و نفتی توتال اعلام کردند که از بازار ایران خارج می شوند. این شرکت ها بلافاصله از دستور آمریکایی ها پیروی کردند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که جهان امروز ما، چقدر آشفته است.
در واقع باید گفت که پذیرش تحریم های جدید آمریکا توسط شرکت فرانسوی پژو سیتروئن حیرت انگیز و غیر قابل باور است چرا که خودروساز فرانسوی 15 درصد فروش جهانی اش را در ایران به ثبت می رسانید و حضور تاریخی در بازار ایران داشت.
جالب است که سال هاست که پژو سیتروئن حتی یک خودرو در بازار آمریکا نفروخته است و این واقعا خشم فرانسوی ها را به همراه داشته است.
حتی خروج شرکت توتال نیز مایه خجالت و شرمساری فرانسه است.
بسیاری از مردم فرانسه از خود می پرسند که چرا باید دولت کشورشان به این شکل با زورگویی های ترامپ کنار بیایند و نتوانند در برابر آن کاری کنند؟
در ادامه این مطلب آمده است: مقامات فرانسه اگر می خواهند که کشور از زیر سایه تهدیدهای اقتصادی آمریکا خارج شود، باید به شرکت های فرانسوی بگویند که کاری به این تهدیدها نداشته باشند و همچنان به مراودات خود با ایران ادامه دهند چرا که پاریس از آنها در برابر امپریالیسم آمریکا دفاع می کند.
در شرایط کنونی، هیچ چیز نمی تواند خروج شرکت های فرانسوی را از ایران توجیه کند چرا که چهار عضو دائم شورای امنیت از توافق 2015 حمایت می کنند.
تهدیدهای زورگویانه آمریکا نباید به هیچ عنوان امور تجاری فرانسه را مختل کند.
این مطلب می افزاید: سیاست های آمریکا در منطقه خاورمیانه کاملا متغیر است. جالب و در عین حال باور نکردنی است! آمریکا ایران را که یک کشور کاملا دموکراسی و در آن زنان می توانند برای حقوقشان مبارزه کنند، تحریم می کند اما به عربستان سعودی غیر دموکراتیک که در آن حقوق بشر حداقلی وجود دارد، هیچ کاری ندارد. این نوع سیاست، نمونه ای از سیاست های خودسرانه کاخ سفید در مدیریت جهان آشفته کنونی است. به همین دلیل است که فرانسوی ها معتقدند مقامات کشورشان باید در برابر زورگویی های آمریکا اقدامی عملی از خود نشان دهند و رفتاری که اکنون در برابر تحریم های ایران از فرانسه مشاهده کردیم، یک رسوایی بزرگ برای پاریس به شمار می رود.
اروپام**9041*شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران آمريكا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • ورود پلیس ضدشورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس | فیلم
  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • سلطان گولر: رئال تسلیم جواهر ترک
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند