Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:31:02 GMT

دولت از فرد خاصی در ماجرای مدرسه فیضیه شکایت نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۰۳۰۹

دولت از فرد خاصی در ماجرای مدرسه فیضیه شکایت نکرده است

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاههای اجرایی و یکی از معاونان معاونت حقوقی رئیس جمهوری گفت: این معاونت از هیچ فرد خاصی که در تجمع مدرسه فیضیه حضور داشته، شکایت نکرده است.

علیرضا آذربایجانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: معاونت حقوقی به عنوان تهدیدی که علیه رئیس جمهوری مطرح شده است، مراتب را به دادستان ویژه روحانیت قم اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این جرائم چون عمومی است، دادستان راسا می تواند اقدام کند و تناقضی در این میان وجود ندارد.
آذربایجانی اظهار داشت: مطالب مطرح شده در مدرسه فیضیه قم حاوی تهدید علیه رئیس جمهوری بود اما ما از هیچ فرد خاصی شکایت نکردیم به دلیل اینکه کسی را نمی شناختیم.
دادسرای ویژه روحانیت قم امروز اعلام کرد به دنبال شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری از برخی شرکت کنندگان تجمع اعتراضی مدرسه فیضیه، 5 نفر از افراد مرتبط احضار و پس از تحقیقات آزاد شدند.
پیش از این هم لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری در نشست خبری چهارم شهریور گفته بود که جرم بودن اتفاقی که در مدرسه فیضیه قم علیه رئیس جمهوری رخ داد، بر کسی پوشیده نیست و به عنوان یک کارشناس حقوقی آن را از جنس جرم مشهود می دانم و مقامات قضایی هم باید پیگیری کنند چون روشن است.
وی همچنین افزود: شخص رئیس جمهوری در بسیاری از مسائل دیدگاه انعطاف پذیر دارد و انتقادهایی که توسط رسانه ها، جراید و اشخاص در مطبوعات، جلسات یا فضای مجازی مطرح می شود حتی اگر از نوع انتقاد سخت باشد نوعا انتقاد می بیند زیرا معتقد است، رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید آزاد باشند.
جنیدی اظهار داشت: مقدمات شکایت در این مورد فراهم شده است، استعلامی از مراجع امنیتی و اطلاعاتی هم کرده ایم و باید با رئیس جمهوری مشورت کنم که با اطلاعات موجود شکایت کنیم یا منتظر استعلام دستگاههای اطلاعاتی امنیتی بمانیم یا تصمیم دیگری اتخاذ شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، چندی پیش در نشست سخنرانی که در محل حوزه علمیه قم برگزار شد، عده ای از حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی، جملات و شعارهایی را به نمایش گذاشتند که متضمن جملات تهدید آمیز علیه رئیس جمهوری بود.
اجتمام *3229* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاونت حقوقي مدرسه فيضيه دادسراي ويژه روحانيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین‌ تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مهلت برگشت زدن چک
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال‌ نمایش خانگی و درخواست توقف پخش آن
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد