Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: باشگاه مثبت مدت هشت سال است که با هدف پیشگیری از گسترش بیماری اچ آی وی در اراک تأسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: طی سال گذشته در این باشگاه ۴۶ پرونده تشکیل شد و در سال جاری نیز چهار پرونده دیگر به این تعداد اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه مثبت علاوه بر ارائه خدمات به مردان و زنان، به کودکان هم خدمات ارائه می‌دهند.

امینی با اشاره به اینکه بهزیستی در موضوع درمان مداخله ندارد و صرفا در حوزه کاهش آسیب‌ها فعالیت دارد، بیان داشت: باشگاه مثبت بهزیستی به چهار گروه شامل افراد در معرض خطر، افراد با رفتار‌های پرخطر، افراد مبتلا به بیماری ایدز و خانواده‌های آنان خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: آگاهی بخشی در مورد سلامت جسمی، پایبندی به روش و سبک زندگی صحیح، آزمایش‌های دوره ای، مقاومت دارویی که ممکن است اتفاق بیفتد، پرهیز از خود درمانی و از جمله خدماتی است که در باشگاه مثبت به گروه‌های هدف ارائه داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: آموزش‌های سلامت و روان، مشاوره‌های قبل از تشخیص، ارتقای باور‌های دینی، چگونگی آشکارسازی وضعیت ابتلا، مهارت‌های ذهنی، تقویت وابستگی‌های اجتماعی و گروهی، آزمایش و ترویج رفتار‌های بی خطر و کم خطر، مشاوره برای زوج‌های مبتلا و کاهش خطر انتقال برای افرادی که قصد ازدواج و بچه دار شدن دارند از دیگر برنامه‌های آموزشی باشگاه مثبت بهزیستی است.

 

انتهای پیام/ی

 

نگاه مثبت به بیماری ایدز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعب کشیک بانک‌ها در ایام نوروز اعلام شد + جزییات

به گزارش بانک مرکزی، شبکه بانکی به منظور پاسخگویی به آن دسته از مشتریان بانکداری الکترونیک که در استفاده از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت دچار مشکل و یا مغایرت می‌شوند، نسبت به برقراری کشیک در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی اقدام می‌کند.

فهرست کشیک نوروزی کارکنان سامانه‌های پرداخت بانک‌ها و شرکت‌های ارائه کننده خدمات به این شرح است.

tags # بانک مرکزی سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • شعب کشیک بانک‌ها در ایام نوروز اعلام شد + جزییات
  • برگزاری کارگاه سواد رسانه ای در بهزیستی سلماس
  • برگزاری کارگاه مهارتهای زندگی در بهزیستی شاهین دژ
  • ابتکار قاضی قزوینی در صدور آرای جایگزین حبس
  • بهره مندی ۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی استان همدان
  • مردم مراقب پیامک‌های جعلی کالابرگ عیدانه باشند
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • چرا باید یک غرفه نمایشگاهی داشته باشیم؟ بهترین غرفه‌ساز‌های نمایشگاهی کدام هستند؟
  • دوره آموزشی مسئولان مراکز مثبت زندگی جنوب آذربایجان غربی در بوکان
  • انتقال بیماران مزمن بیمارستان سلامت به مراکز بهزیستی خوزستان