Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@19:56:06 GMT

خط ونشان دادگاه عالی پاکستان برای FATF

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۰۹۷۹

به گزارش تسنیم، دادگاه عالی پاکستان درخواست دولت این کشور مبنی بر توقف کامل فعالیت‌های حزب جماعت الدعوه پیش از صدور رای نهایی دادگاه را رد کرد.

به گزارش داو نیوز، دادگاه عالی پاکستان با نشان دادن جلوه‌ای از استقلال کامل خود درخواست دولت پاکستان برای توقف کامل فعالیت‌های حزب افراط گرای جماعت الدعوه را پیش از صدور حکم نهایی رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«منصور احمد ملک» قاضی دادگاه عالی پاکستان در این خصوص اعلام کرد: پیش از صدور حکم نهایی دادگاه در مورد جماعت‌الدعوه هیچ ممانعتی از فعالیت‌های آنان صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: درخواست وزارت کشور پاکستان مبنی بر توقف فعالیت‌ها جماعت الدعوه پیش از احراز کامل جرائم آنان صورت قانون ندارد و نمی‌توان آن را پذیرفت.

این قاضی ارشد دادگاه عالی پاکستان گفت: «حافظ سعید» رئیس حزب جماعت الدعوه می‌تواند فعالیت‌های عام المنفعه خود را ادامه دهد و مانعی در این راه وجود ندارد.

از سوی دیگر یک پرونده شکایت دیگر دولتی نیزعلیه جماعت الدعوه وجود دارد، ولی هنوز پاسخی از سوی دادگاه عالی پاکستان داده نشده است.

این درحالی است که سال گذشته به دستور رئیس جمهور پاکستان و به منظور قرار نگرفتن نام این کشور در لیست خاکستری FATF فعالیت‌های حزب جماعت الدعوه غیر قانونی اعلام شده بود.

اینک با دستور دادگاه عالی پاکستان حافظ سعید می‌تواند برخی از فعالیت‌های خود را از سر بگیرد و این می‌تواند خط ونشان کشیدن پاکستان برای FATF تلقی شود.

گفتنی است علی رغم تلاش پاکستان برای قرار نگرفتن در لیست خاکستری FATF نام این کشور در لیست نظارت ویژه قرار گرفت.

آمریکا و هند حافظ سعید و حزب جماعت الدعوه را یک گروه تروریستی می‌دانند که در حملات سال ۲۰۰۸ بمبئ که بیش از ۱۴۰ کشته برجای گذاشت نقش اساسی داشته است.

دادگاه عالی پاکستان با کافی ندانستن شواهد و مستندات علیه حافظ سعید او را در خصوص این پرونده تبرئه کرد، که همین باعث بروز برخی اختلافات میان اسلام آباد و واشنگتن شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از فلسطین در آمریکا همچنان ادامه دارد و با همین هدف، روز گذشته هزاران نفر از مسلمانان و حامیان فلسطین در پایتخت آمریکا نماز جماعت برپا کردند.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی ؛ احتمال تبدیل به حبس طول المدت