Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@20:16:53 GMT

یک هفته صف پایدار خرید در بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۱۰۳۰

یک هفته صف پایدار خرید در بورس تهران

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه جاری، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۱۳۷ هزار و ۷۱۴ واحدی قرار داشت اما تنها در ۵ روز کاری فعالان تالار شیشه‌ای شاهد آمار عجیبی بود، چرا که این شاخص در این مدت ۱۷ هزار ۳۴۷ واحد رشد کرد. این رشد سبب شد نماگر اصلی بازار در قله ۱۵۵ هزار و ۶۱ واحدی بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هفته قیمت سهم ها در بورس تهران با رشد فزاینده ای مخصوصا در گروه های نفتی، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بود. در این گروه ها در روزهایی شاهد صف خرید پایدار بودیم. که علت ریشه ای افزایش فزاینده قیمت سهم ها را می توان افزایش قیمت دلار در طی ماه های گذشته بیان کرد.

در طی هفته اخیر شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۶۰۳ واحد رشد کرد و تا تراز ۱۱۵ هزار و ۹۲۰ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار دوم با ۲۵ هزار و ۷۸۶ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۳۰۰ هزار و ۷۲۳ واحدی رسید.

همچنین شاخص آزاد شناور در این مدت با رشد فزاینده ۱۹ هزار و ۳۵۰ واحدی رو به رو شد و تا رقم ۱۶۶ هزار و ۲۴۶ واحدی بالا رفت در عین حال شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۹۴۱ واحد رشد کرد و به عدد ۷۶۳۷ رسید.

فلزات اساسی دیروز با روند رو به رشدی مواجه شدند و تعدادی از سهم‌ها در این گروه تا پنج درصد رشد کردند. حجم معاملات فلزات اساسی امروز به ۴۱۳ میلیون سهم رسید و ارزش آن به ۲۱۶ میلیارد تومان دست پیدا کرد. از دیگر گروه‌هایی که با رشد فزاینده قیمت و صف خرید همراه بودند می‌توان به گروه محصولات شیمیایی نیز اشاره کرد. در این گروه نیز تعداد زیادی از سهم‌ها حدود پنج درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

حتی خودرویی‌ها هم در آخرین روز کاری بورس تهران در این هفته با روند افزاینده روبه‌رو شدند و تعداد زیادی از سهم‌ها بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد را تجربه کردند. در این گروه ۵۶۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۲ میلیارد تومان در ۳۳ هزار و ۹۸۱ نوبت معامله، مورد خرید و فروش قرار گرفتند.

حجم معاملات بورس تهران دیروز به رقم ۳.۳ میلیارد سهم و ارراق مالی را رد کرد و تعداد معاملات این بازار به ۲۱۹ هزار و ۷۴۶ رسید.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ با افت ۵۱۸۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۴.۴۷ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۷.۹۵۵ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۹,۳۸۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۲۰۹.۲۱۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۵۶.۶۱۶ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 750658

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳