Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ کشوری درباره امنیت ملی، تمامیت ارضی و تجاوز در هر شکل آن به مردم و خاک خود هرگز سکوت و مماشات نمی کند.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به ابراز نگرانی وزارت خارجه فرانسه از اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه تروریست ها در شمال عراق، با رد اظهارات مطرح شده، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از قبل نسبت به تحرکات و اقدامات تروریستی و خرابکارانه این گروه تروریستی هشدارهای لازم را در دفاع از کیان کشور، به دولت عراق و مقامات اقلیم کردستان عراق داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: این گروه تروریستی اخیرا طی عملیاتی 11 تن از فرزندان و شهروندان ایران را به شهادت رساند که حداقل انتظار ملت ایران تنبیه آنان و برخورد قاطع به منظور پایان بخشیدن به این گونه عملیات ایذایی بود.

قاسمی تاکید کرد: ایران به دفعات در بیان مواضع خود بر مقابله با تروریسم و خشونت طلبی در هر شکل آن در مرزهای خود هشدارهای لازم را صریحا اعلام داشته است و بر این سیاست اصولی خود قاطعانه پای خواهد فشرد.
وی با انتقاد از سکوت دولت فرانسه در قبال اقدامات تروریستی هدایت شده قبلی از داخل خاک عراق، علیه امنیت و تمامیت ارضی ایران، خواستار واقع بینی مقامات فرانسوی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تروریسم باید در هر شکل و در هر کجا بدون نظر داشت هر گونه ملاحظه سیاسی محکوم گردد؛ همانگونه که نمی توان در احترام به تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها با استاندارد های دوگانه و چندگانه و گزینشی رفتار کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است