Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-26@04:18:07 GMT

بهترین کافه قنادی های تهران کجاست؟!

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۱۷۵۴

تا حالا شده از جلوی یه شیرینی فروشی رد بشین و چشمتون روی یه شیرینی قفل بشه؟ به شخصه وقتی بچه بودم و با پدرم میرفتیم شیرینی فروشی همیشه دلم میخواست که یه دونه شیرینی همون جا برام بخره چون دلم واقعا تا خونه طاقت نمیاورد. ولی خوب نمیشد همیشه بهشون گفت که یه دونه شیرینی هم جدا بهتون بدن و باید حداقل نیم کیلویی از یه شیرینی می خریدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده ی کافه قنادی هم از همین جا اومده، از آدمای شکموی بی طاقتی مثل من. توی کافه قنادی می تونین یه دونه از شیرینی ای که دلتون میخواد رو بخورین و مهمتر از همه اینکه در کنارش یه نوشیدنی گرم یا سرد هم  سفارش بدین. شاید هم خیلی از سفارشتون خوشتون اومد و ازش سفارش بیشتری دادین تا با خانواده همه با هم میل کنین. اولین کافه قنادی در سال 1321 در ایران توسط یه خانواده ارمنی شروع به کار کرد. البته تا چند سال قبل تفاوت زیادی با قنادی نداشتن جز اینکه چندتا میز و صندلی داشتن. اما در سال های اخیر هم پیشرفت زیادی داشتن و مثل کافی شاپ ها هم طراحی داخلی شیک و زیبایی دارن هم منوی خوبی. توی تهران هم کافه قنادی های خوبی وجود دارن که میتونید با دوستانتون بهشون یه سر بزنین و اگه هوس شیرینی کردید با سفارش چای و قهوه کنارش حسابی لذت ببرین. پس با ما باشید برای معرفی بهترین کافه قنادی های تهران.

اوریانت

موسسین  اوریانت  خانواده ای ارمنی بودن، برای همین اینجا میتونین شیرینی ها و کیک مخصوص ارامنه به اسم کولیچ رو که واقعا خوشمزه اس میل کنین. محیط اوریانت صمیمی و دوستان اس و دکوراسیونی قدیمی اما زیبا داره که واقعا به جذابیت اوریانت کمک کرده. برخورد خوب کارکنان اونجا با مشتری کاری میکنه که حتما دلتون بخواد به اینجا برگردید. از خوراکی های پرطرفدار اوریانت میشه به پای زردآلو، کیک کولیچ، قهوه، شیر نسکافه و کافه گلاسه اشاره کرد.
آدرس : خیابان شهید مفتح جنوبی، نرسیده به انقلاب، جنب زیرگذر دروازه دولت، پلاک 16

دانژه

دانژه با دکوراسیونی بسیار شیک و مدرنی که داره در کنار شیرینی های جذابی که سرو میکنه مکانی خیلی خوب برای خوردن یه شیرینی تازه و خوش طعم با یه نوشیدنی با دوستان هستش و جزو بهترین کافه قنادی های تهران هستش . دانژه عصرها شیرین های تازه و خوشمزه ای رو سرو میکنه که نباید از دستش بدید، اگه هم مثل من طرفدار صبحونه هستید پنجشنبه یا جمعه از 9 تا 12 یه سر برید دانژه تا یه صبحونه ی هیجان انگیز بخورید. از خوراکی های خوشمزه ی دانژه میشه از چیز کیک، کاپ کیک، دبل چاکلت، اسپرسو و قهوه های فوق العاده اش اسم برد.
آدرس : جردن، بالاتر از چهار راه اسفندیاری، بین خیابان ارمغان و تندیس، پلاک 139

لرد

لرد یکی از بهترین کافه قنادی های تهران هستش که مشتری های قدیمی و خاص خودش رو داره. محیط لرد حال و هوای نوستالژیک داره. اگه دلتون توی یه عصر دل انگیز هوس قهوه در کنار شیرینی کرد حتما یه سر به لرد بزنید. کافه قنادی لرد به خاطر پخت پیراشکی گوشت و پنیر فوق العاده ش شهر داره. اما از دیگر خوراکی های خوشمزه و محبود کافه لرد میشه به تارت های میوه، شیرینی دانمارکی، گاتا، شیر قهوه، نون خامه ای و قهوه ی ترک عالی اشاره کرد.
 آدرس : خیابان استادنجات الهی، ویلا، نرسیده به خیابان کریمخان زند، پلاک 186

ورتا

ورتا فضای شاد و روشنی داره که چون توی خیابان انقلاب هستش پاتوق دانشجوهای زیادیه. پرسنل ورتا خیلی دوستانه و مهربون رفتار میکنن و باعث میشن که اونجا احسس راحتی کنید و تبدیل به یکی از پاتوق هاتون بشه. قیمت شیرینی و نوشیدنی های کافه قنادی ورتا خیلی به صرفه ست. شاید اینجا محیط بزرگی نداشته باشه اما کافه ی خوبی برای یه قرار دوستانه اس و البته فکر سیگار کشیدن رو هم نکنید. خوشمزه های ورتا که به حق یکی از بهترین کافه قنادی های تهران هستش شامل کاپ کیک، رول دارچین، قهوه فرانسه ، دمنوش های گیاهی، کیک رد ولوت و موکا هستش که حتما باید امتحانشون کرد
آدرس : خیابان انقلاب ، بین وصال و قدس، جنب بانک کشاورزی ، پلاک 979

فرانسه

فرانسه  یکی از قدیمی ترین شیرینی فروشی های تهران هستش که از سال 1344 تاسیس شده و دلیل اسمش هم به خاطر شیرینی پز فرانسویش بوده که در اون سال ها اونجا کار میکرده. اگه از انقلاب رد شده باشید امکان نداره که چشمتون به فرانسه نخورده باشه و دانشجوها و افرادی که پشت ویترین اونجا ایستادن و دارن شیرینی و نوشیدنی میخورن رو ندیده باشید. اولا از همه اینکه حداقل باید یک بار باید به شیرینی فرانسه برید، و اینکه حتم گاتا های اونجا رو تست کنید.
آدرس:تقاطع ابوریحان و انقلاب

 پراگ

پراگ دکوراسیون خیلی شیک و زیبایی داره که درخشش و زیباییش خیلی توجه شما رو جلب میکنه . پرسنل پراگ خیلی مودب و خوب رفتار میکنن و سرویس دهی خوبی دارن. پراگ شیرینی و کیک هاشو خیلی فوق العاده و محشر تزئین میکنه که دل آدم رو میبره. جعبه هایی که شیرینی ها رو داخلش قرار میدن در کنار اینکه جالب و قشنگ خیلی هم محکم هستن و نمیخواد نگران کیکتون باشید جاش حسابی امنِ.  بهترین خوراکی های پراگ اکلر سیب و دارچین، کیک بلک فارست، تارت، شیرینی حلقه ای، قهوه، گاتا، ماکارون و انواع موس هستش.
آدرس: آجودانیه، خیابان پورابتهاج، روبه روی پارک پردیس شماره 171.

ناتلی 

 ناتلی از سال 1340 کار خودش رو شروع کرده و به جد جزو یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران به حساب میاد. طبقه ی دوم ناتلی کافه ای زدن تا بتونید شیرینی های جذاب و تازه ی اونجا رو در کنار نوشیدنی میل کنید. توی ناتلی که البته اسم سابقش ناتالی بوده برای هر سبک سلیقه ای شیرینی و کیک پیدا میشه. از خوارکی های خوشمزه ی ناتلی پای شاتوت، مافین، دونات و کیک شکلاتی هستش.
آدرس: سهروردی شمالی، بالاتر از خیابان خرمشهر (آپادانا)، نبش خیابان توپچی

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: تهرانگردی تهران تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرد: موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به روزرسانی نشده است.

به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود

هرمزی با بیان اینکه در به روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه ای که موضوع به روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می کنیم.

در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح زوج و فرد نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت هایی برای تردد موتورسیکلت های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال ها باعث شده که به شب مردگی خیابان ها کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟
  • فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید