Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:41:12 GMT

گورباچف: جنگ سرد پایان نیافته است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۱۸۲۲

گورباچف: جنگ سرد پایان نیافته است

مسکو- ایرنا- میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی معتقد است که جنگ سرد پایان نیافته، بلکه شدت آن تغییر کرده است.

به گزارش ایرنا، گورباچف روز پنجشنبه در آیین رونمایی کتاب جدید خود با عنوان «جهان در حال تحول» که به سیاست خارجی شوروی در عصر پروسترویکا و گفت وگوهای وی با رهبران کشورهای مختلف اختصاص دارد، گفت: دوره جنگ سرد در جهان هیچگاه پایان نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به این سؤال که آیا وضع کنونی جهان، دستاوردهای وی در مقام رهبری شوروی را از بین می برد؟ اظهار کرد: هیچکس نمی تواند به این هدف دست یابد.
گورباچف همچنین گفت که حزب کمونیست شوروی در صورتی که کودتای سال 1991 به وقوع نمی پیوست، می توانست نفوذ خود را در حکومت حفظ کند.
کودتای ناکام برای سرنگونی حکومت گورباچف روز 19 ماه اوت سال 1991 به رهبری وزیر دفاع شوروی و رئیس سازمان امنیت «کا.گ.ب» رخ داد.
به گزارش ایرنا، گورباچف بتازگی در مقاله ای با اشاره به اینکه روابط بین قدرت های بزرگ سرد می شود، هشدار داد: چنین می نماید که جهان برای جنگ بزرگ دیگری آماده می شود.
آخرین رهبر شوروی پیش از فروپاشی سال 1991، گفت: اظهارات و سخنان مقام های ارشد نظامی و سیاستمداران کشورهای مختلف سخت تر و خصمانه تر می شود.
وی افزود: دکترین نظامی برخی کشورها نیز حاوی نکات سرسختانه است و گرایش به نظامیگری در جهان بشدت افزایش می یابد.
گورباچف اضافه کرد: رسانه ها نیز از این وضع استفاده کرده و به تنش ها در سطح بین المللی دامن می زنند؛ اکنون جهان در آستانه جنگ سرد جدید هم قرار گرفته که نشانه های بروز این پدیده جهانی به چشم می خورد.
گورباچف ادامه داد: کشورهای مختلف برای خرید جنگ افزارهای پیشرفته، هزینه های سنگینی می دهند که توان ویرانی آنها همسان تسلیحات کشتار همگانی است.
وی بدون اشاره به نام کشوری نوشت: زیردریایی هایی به خدمت گرفته می شود که پرتاب یک موشک هسته ای آن می تواند، منطقه ای بزرگ را نابود کند و سامانه های پدافند موشکی هم ثبات راهبردی جهان را برهم می زند.
شبس**اروپام**391**1346**1504

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گورباچف جنگ سرد پايان نيافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی با حضور نیمی از موجودی خاص ترین بمب افکن جهان!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گزارش تصویری از هواپیماهای جنگنده و بمب افکن جهان؛ از کره شمالی و روسیه تا آمریکا و اروپا

دیگر خبرها

  • عکس| ارزشمندترین باشگاه های جهان 2024
  • عکسی با حضور نیمی از موجودی خاص ترین بمب افکن جهان!
  • ببینید | آهنگی از کره شمالی که جهان را تسخیر کرد!
  • حذف عالمیان با شکست برابر حریف ۱۹ ساله/پایان کار با ۱۷ هزار دلار
  • پیروز میدان غزه
  • فریاد‌هایی که سکوت نقش‌جهان را شکست (عکس)
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • تلاش سیا برای سرقت زیردریایی هسته‌ای!
  • پروژه آزوریان؛ تلاش سیا برای سرقت زیردریایی هسته ای شوروی(+تصاویر)