Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:38:34 GMT

حادثه رانندگی در بروجرد پنج کشته و یک مصدوم داشت

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۱۹۸۴

حادثه رانندگی در بروجرد پنج کشته و یک مصدوم داشت

بروجرد - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: حادثه رانندگی در کیلومتر هشت جاده بروجرد به خرم آباد در محدوده پادگان مهندسی پنج کشته و یک مصدوم داشت.

محمد کرمی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه در اثر برخورد 2 دستگاه تریلر به صورت زنجیره ای با یک خودروی سمند رخ داد.
وی اظهار داشت: در این حادثه پنج تن از اعضای یک خانواده از جمله پدر و مادر و 3 فرزند آنها جان خود را از دست داده و یک دختر دیگر نیز از اعضای این خانواده مصدوم و به بیمارستان بروجرد اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


7273/7190

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر حادثه رانندگي فوتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ کشته و ۱۷۰۰ مصدوم بر اثر تصادف در دو روز ابتدایی طرح نوروزی ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست‌ خبری رئس پلیس راهور فراجا صبح امروز بیست و پنجم اسفند در ستاد پلیس راهور فراجا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران در جلسه و تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید نوروز عنوان‌ کرد: با توجه به اینکه این جلسه اولین نشست بنده در جایگاه رئیس پلیس راهور فراجا محسوب می شود، باید یادی کنم از تمام فرماندهان پیشین این نهاد و امیدوارم بتوان تا زمانی که در این مصدر هستم در راه برقراری قانون و انضباط و ایجاد رفاه و سلامت برای مردم عزیزمان مفید باشم. حوزه ترافیک از حوزه‌های ویژه ای در وظایف پلیس محسوب می‌شود که تقریبا با زندگی تک تک همه افراد جامعه سر و کار دارد .این گستردگی باعث می‌شود که تاثیر گذاری متقابلی بین پلیس راهنمایی و رانندگی و زندگی روزمره مردم ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم و تا پایان دی ماه ۱۴۰۲، تعداد وسایل نقلیه ۴/۸افزایش داشته و تعداد خودرو ۵/۱ افزایش پیدا کرده است. بررسی تعداد کسانی که گواهینامه گرفته‌اند ۳/۲ افزایش را نشان می‌‌دهد. از سوی دیگر ترددهای برون شهری ما ۵/۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.همه این مولفه‌ها مستقیما بر شرایط ما در بحث سوانح رانندگی تاثیر می‌گذارند.

حسینی عنوان کرد: در این بازه زمانی، شاهد ۵۳۷ میلیون و۸۰۰ هزار تردد در سطح کشور بودیم که نسبت به سال قبل ۶/۶ افزایش داشته است. با همه تلاشی که در سال ۱۴۰۲ متاسفانه ۱۷هزار و ۱۷۷نفر جان خودشان را از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۸۰۵ نفر افزایش داشت. همچنین سال گذشته همکاران من ۱۵۷ میلیون جریمه را صادر کردند که نسبت به سال قبل تر از آن ۲۸درصد افزایش داشته است.

وی گفت: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم کنترل وسایل نقلیه سه عامل اصلی تصادف‌های رانندگی‌اند که عامل وقوع ۶۰ درصد رانندگی در کشور هستند. در سال۱۴۰۲، ۲۹درصد جانباختگان حوادث ما رانندگان بودند. ۲۲درصد هم راکبان موتورسیکلت بودند. عامل۲۶درصد تصادفات عدم توجه به جلو است که غالبا به دلیل خواب آلودگی رخ می دهد. ۵۱درصد جانباختگان حوادث رانندگی در صحنه تصادف، ۶درصد در حین انتقال و ۴۳درصد هم در مراحل درمانی فوت شدند.

این فرمانده پلیس اظهار کرد: بنابراین با توجه به آمار ۵۱ درصدی جانباختگان در صحنه تصادف، باید اولا مدیریت سرعت در‌جاده‌ها و معابر در دستور کار ما قرار بگیرد که شدت تصادف را کاهش دهیم. از سوی دیگر، آمار ۴۳درصدی فوت در مراکز درمان نیاز به عزم ملی به تامین تجهیزات درمانی به ویژه در بخش های تروما نیاز دارد.

حسینی افزود: در بحث آمار جانباختگان به نسبت‌ جمعیت، این آمار در کشور ما در هر صد هزار نفر ۲۱درصد است که در دنیا ۱۶درصد و در اروپا ۵درصد و در آسیا ۱۲/۷ درصد است. در‌نتیجه، در این مولفه هم از میانگین جهانی و هم آسیایی بالاتر هستیم که جای تامل و تلاش برای کاهش این آمار دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در سال گذشته، یک‌ میلیون و ۲۵۶هزار و ۱۳۱ دستگاه خودروی‌نوشماره به وسایل نقلیه کشور اضافه شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش دو درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سالی که پشت سر گذاشتیم، ۳۳درصد جریمه‌های صادر شده مربوط به تخلف عبور از سرعت مجاز است که این آمار در کنار  آمار بالای ۵۱درصدی جانباختگان صحنه تصادف،   نشان میدهد که سرعت بالا چقدر در بحث تلفات و خسارات تصادف موثر است. یک خودرو هم  با ۶۵میلیون و ۹۰۰هزار تومان رکورد بیشتری تخلف را داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، سه استان فارس، کرمان، خراسان رضوی که استان‌های پهناور کشور هستند بالاترین فراوانی تصادف را داشته اند. همچنین، خراسان رضوی، تهران و چهارمحال بختیاری بیشتری افزایش تعداد تصادف را داشته اند. در این بازه زمانی خودرو‌های پراید، ساینا و پژو بالاترین تعداد تصادف را داشته اند.   همچنین بیشترین تعداد تصادف‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است.

سردار تیمور حسینی گفت: در سال۱۴۰۲، دو میلیون و ۲۲۶ هزار فقره تصادف در سطح کشور رخ داد. استان‌های بوشهر، اصفهان و تهران بزرگ بیشتری تصادف موتور سیکلت را به خودشان اختصاص دادند. در دوم تیرماه شدیدترین تصادف سال۱۴۰۲ در کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که در آن ۶ نفر جان خودشان را از دست دادند و ۲۲نفر مصدوم شدند.

وی افزود: در خودرو‌های نوشماره سهم تهران ۳۶۵هزار و۸۴۹ دستگاه بوده و کمترین میزان‌هم به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹هزار و ۸۶۵دستگاه متعلق است.

سردار حسینی گفت: از روز پنجشنبه ۲۴ اسفند طرح نوروزی ۱۴۰۳ با شعار «امنیت و ارامش سفر  در بهار قرآن و طبیعت» با مشارکت بیش از ۷۸هزار نفر از دستگاه‌های مختلف آغاز شد. علاوه بر پلیس راهور، دستگاه‌های مثل راهداری، امداد و نجات هلال احمر، اورژانس آتش نشانی و ... هم در این طرح نوروزی مشارکت مستقیم دارند که البته نقش رسانه‌ها و رسانه ملی هم در اجرای هر چه بهتر این طرح نقش مهمی دارند.

وی افزود: در سال گذشته، ۵۳۷میلیون تردد را شاهد بودیم امسال با توجه به تحلیل‌های مرکز تحلیل داده‌های پلیس و برآورد‌هایی که داشته ایم، پیش بینیما است که بین دو تا ۴درصد با افزایش تردد مواجه باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با کمال تأسف در دوروز گذشته که طرح نوروزی ۱۴۰۳ آغاز شده است، ۷۴ نفر از هموطنان ما در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از ۱۷۰۰ نفر مصدوم شده اند.

این خبر درحال تکمیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در لرستان یک کشته و چهار مصدوم داشت
  • مصدوم شدن چهار نفر در حادثه رانندگی در محور بافق
  • یک فوتی و سه مصدوم در سانحه رانندگی شهرستان هشترود
  • حادثه رانندگی در محور ارومیه_سلماس با ۳ مصدوم
  • واژگونی پژو در اهر یک کشته و ۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • واژگونی پژو با یک کشته و سه مصدوم در اهر
  • ۳ کشته و یک مصدوم در تصادف کامیون و سمند در گچساران
  • سانحه رانندگی در گچساران با سه کشته و یک مصدوم
  • ۷۴ کشته و ۱۷۰۰ مصدوم بر اثر تصادف در دو روز ابتدایی طرح نوروزی ۱۴۰۳
  • سه کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی دوگنبدان