Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@18:49:25 GMT

تولید داروی ضد آرتروز از گیاهان بومی ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۲۶۵۷

 پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد خلخال با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی با استفاده از گیاهان بومی ایران موفق به تولید داروی جدید ضد آرتروز و ضد درد زانو شدند.

زانو درد را می‌توان یکی از مشکلات شایع دانست که عمدتا بر اثر التهاب ایجاد می‌شود. آرتروز، روماتیسم، عفونت مفصل زانو، ایجاد برجستگی زیر کشکک موجب تورم و التهاب در این عضو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای تسکین درد، از مسکن های مختلف موجود در بازار دارویی استفاده می‌شود که دارای عوارض مختلفی هستند.

اما امروزه اغلب مردم داروهای گیاهی را ترجیح می‌دهند. زیرا داروها با منشأ گیاهی، دارای عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی و سنتتیک است. با توجه به این موضوع طرحی با عنوان "ساخت و فرمولاسیون داروی جدید ضد آرتروز وضد درد زانو با منشأ گیاهی" با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و پژوهشگران دانشگاه آزاد واحد خلخال انجام شد.

در این طرح برای تولید یک نوع داروی گیاهی از گیاهان بومی ایران برای رفع درد زانو با تکیه بر اثر ضد التهابی آن اقدام شده است.

بررسی، شناسایی و تعیین مقدار مواد مؤثره موجود در چهار گونه گیاهی دارویی شامل "بابونه کبیر"، "رزماری"، "بید" و "سویا" و ترکیب آنها به منظور ساخت دارویی گیاهی برای رفع التهاب و درد زانو، رفع نیاز بیماران و تبدیل علم به ثروت از اهداف این طرح پژوهشی است.

درباره ضرورت انجام این طرح نیز باید گفت اغلب دردهای زانو ناشی از التهاباتی است که بنا به دلایل مختلف ایجاد می‌شود. بنابراین باید این التهابات به طریقی کاهش داده شود و شدت درد را کم کرد. یکی از مهمترین این روش‌ها استفاده از داروهای ضد التهاب و مسکن است. داروهایی که امروزه در بازار دارویی کشور وجود دارند اغلب شیمیایی بوده و دارای عوارض هستند و به سایر اندام‌های بدن انسان صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کنند. در حالی که داروهای با منشاء گیاهی و طبیعی عوارض جانبی ناچیزی داشته و موجب بهبوی می‌شود. بنابراین تولید یک نوع داروی گیاهی از گیاهان بومی ایران برای رفع درد زانو با تکیه بر اثر ضد التهابی آن بسیار ضروری است.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران مشکلات تورم مسکن ثروت بدن انسان ایران بدن انسان ثروت دانشگاه آزاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواص رازیانه؛ گیاهی سرشار از خواص معجزه آسا (فیلم) فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم) راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)