Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@01:24:25 GMT

34 هزار تن هلو در چهارمحال و بختياري برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۳۱۳۳

34 هزار تن هلو در چهارمحال و بختياري برداشت شد

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: امسال افزون بر 34 هزار تن محصول هلو از 3 هزار و 300 هکتار باغات استان برداشت شد.

ابراهيم شيراني روز جمعه در گفت و گو با ايرنا ، متوسط برداشت اين محصول را در استان 12 تن در هکتار اعلام کرد و افزود : بطور متوسط ، برداشت اين محصول باغي در هر هکتار حدود 500 ميليون ريال درآمدزايي براي بهره برداران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: منطقه شوراب صغير و کبير در شهرستان سامان، شهر سامان، هوره، چم چنگ، چم عالي و روستاهاي حاشيه زاينده رود از توليدکنندگان عمده اين محصولات در استان است.
شيراني گفت: بيش از 5 هزار هکتار از اراضي چهارمحال و بختياري در حاشيه زاينده رود به کشت هلو و شليل اختصاص دارد.
مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: بيشترين محصول هلوي توليدي اين استان به اصفهان، تهران، کهگيلويه و بوير احمد و خوزستان صادر مي شود.
به گفته وي، 43 هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختياري وجود دارد که از اين ميزان 30 هزار هکتار بارور و 8 هزار هکتار نهال و درختان غير بارور است.
به گزارش ايرنا، در چهارمحال وبختياري سالانه بيش از يک ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلات توليد مي شود و سطح زير کشت استان نيز 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
6199/2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان