Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان جهادکشاورزی، مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آن‌ها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد که در این زمینه 10 درصد نیاز‌های زنجیره‌های دام و طیوراستان را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم زاده تصریح کرد: همزمان با اجرای نظام ارز تک نرخی، بهای جهانی نهاده‌های دام و طیور نیز افزایش یافته که این عوامل به افزایش بی رویه قیمت نهاده‌های اولیه این صنعت منجر شده است.

وی گفت: در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ازنهاده‌های دام و طیور استان توسط ۵ زنجیره تولیددام و طیور مصرف می‌شود که نیاز است این زنجیره‌ها به صورت هماهنگ و در قالب ییک تشکل واحد برای تامین نهاده‌های واحد‌های خود اقدام کنند.

این مسئول یاد آور شد: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در عرصه تولیدات کشاورزی و دامی در کشور مطرح است به طوری که سالانه نزدیک به دو برابر نیاز مصرفی استان گوشت مرغ و بیش از مصرف سرانه استان گوشت قرمز تولید می‌شود و مردم و تولید کنندگان انتظار دارند قیمت‌های اقلام پروتئینی و نهاده‌های دامی در حد تعادل و ثابت نگه داشته شود و بازار مطمئن صادراتی برای این محصولات در استان فراهم شود.

انتهای پیام/م

آذربایجان غربی پیشرو در عرصه تولیدات دامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل

شرکت اپل شدیدترین کاهش درآمد سه‌ماهه در یک سال را داشته، که بخش بزرگی از آن ناشی از افت فروش آیفون در چین بوده است.

به گزارش نورنیوز، این غول آمریکایی حوزه فناوری گزارش داد که درآمدش در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۴ مبلغ ۹۰.۸ میلیارد دلار و سودش ۲۳.۶ میلیارد دلار بوده است‌ــ که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد