Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:10:16 GMT

خروج یک جذامی از قرنطنیه سوژه فیلم مصر برای اسکار

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۳۹۴۹

خروج یک جذامی از قرنطنیه سوژه فیلم مصر برای اسکار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «یوم الدین» داستان یک جذامی قبطی و شاگرد یتمیش را روایت می کند که برای نخستین بار محدوده قرنطینه شان را ترک می کنند تا در جستجوی آنچه از خانواده هایشان به جا مانده بپردازند.

هالیوود ریپورتر پیش تر در نقد فیلم چنین نوشته بود: باید ابوبکر شوقی را که نیمی از او مصری و نیمی دیگر اتریشی است و در مدرسه هنر تیش واقع در نیویورک تحصیل کرده است برای بازگشت به زادگاهش مصر به منظور ساخت اولین فیلم بلند داستانیش و برای چرخاندن دوربینش به سمت جذام، موضوعی که به ندرت در سینما وارسی می شود، ستایش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمنامه «یوم الدین» توسط ابوبکر شوقی نوشته شده است و تهیه آن را نیز Desert Highway پیکچرز و فیلم کلینیک بر عهده دارند. فیلم نخستین بار در ماه می امسال در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش در آمد و توانست جایزه فرانسوا شاله را از این جشنواره بدست آورد.

کشور مصر از سال ۱۹۵۸ در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی زبان وارد شده است با این حال تاکنون این کشور هیچ وقت نامزد و برنده این جایزه نشده است.

کد خبر 4402607

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکار اسکار خارجی زبان مصر مردم علیه احتکار تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سریال ایرانی ماه محرم فیلم کوتاه سینمای مستند برنامه رادیویی موسیقی کلاسیک رادیو اسکار آلبوم موسیقی جشنواره موسیقی جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین المللی دریای سرخ عربستان را دریافت کرد.

امسال جایزه بهترین فیلم سینمایی بخش رقابتی به «در شعله ها» ساخته ضرار کهن محصول پاکستان و کانادا رسید که نماینده سینمای پاکستان در اسکار فیلم بین المللی است.

در سایر بخش‌ها، جایزه دوم بهترین فیلم به «جاسی عزیز» ساخته ترسم سینگ محصول مشترک هند/کانادا/آمریکا اعطا شد و فیلم «معلم» ساخته فرح نابولسی فلسطینی جایزه داوران و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای صالح بکری دریافت کرد.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره هم به نصیب شوکیر خولیموف ازبکستانی برای فیلم «یکشنبه» رسید و مونا هوا جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «انشاالله پسر» ساخته امجد ال رشید اردنی به خود اختصاص داد.

امسال فیلم سینمایی «رکسانا» ساخته جدید پرویز شهبازی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی بود و «تایتانیک، نسخه مناسب خانواده های ایرانی» ساخته فرنوش صمدی و «چمدان» ساخته سامان حسین پور و آکو زند کریمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور داشت.

همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای و انیمیشن «سه بزغاله کونگپو» ساخته فرزاد دالوند و کیانوش دالوند محصول مشترک ایران و چین در بخش خانواده و کودکان و سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی هم در بخش سریال‌های این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد. 

همچنین فیلم «آخرین برف» به کارگرانی امیرحسین عسگری نیز در بخش فیلم‌های محبوب جشنواره دریای سرخ به روی پرده رفت.

دیگر خبرها

  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • آزارهای جنسی در هالیوود + موشن گرافیک
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است