Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:06:58 GMT

۶ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در داروسازی کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۴۱۲۹

۶ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در داروسازی کشور

مرتضی خیرآبادی، در آستانه برگزاری نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، به مشکلات صنعت داروسازی کشور اشاره کرد و گفت: با اینکه سیاست های ترامپ باعث شده تا بسیاری از شرکت های دارویی خارجی امکان حضور در ایران را پیدا نکنند اما ۱۴۰ شرکت از ۲۴ کشور جهان، برای شرکت در نمایشگاه اعلام حضور کرده اند. همچنین پاویون هند و چین در نمایشگاه چهارم ایران فارما حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خیلی از شرکت­ های خارجی به دنبال وارد کردن صنعت داروسازی ایران به کشور خودشان هستند و کشورهایی مثل کره، اردن، ابوظبی و عمان سعی می ­کنند نیروهای تخصصی ایران را در صنعت بایوتکنولوژی جذب کنند.

خیرآبادی با اظهار تاسف از اینکه صنعت توانمند داروسازی نتوانسته است جایگاه خودش را در صادرات پیدا کند؛ عنوان داشت: از شما اصحاب رسانه انتظار می­رود تا با پوشش اخبار این نمایشگاه و اتفاق ­هایی که در آن می افتد؛ این افتخار ایرانی را به مردم و مسئولین داخل کشور و سیاستمداران کشورهای دیگر انتقال دهید.

وی اضافه کرد: ما با افتخار اعلام می­ کنیم که در صنعت داروسازی­ حدود ۶ میلیارد دلار (با تولید دارو) صرفه جویی ارزی می کنیم.

خیرآبادی با بیان این مطلب که با وزارت امور خارجه هماهنگ شده است تا برای شرکت­ های خارجی که تمایل دارند در نمایشگاه ایران فارما ۲۰۱۸ حضور پیدا کنند، ۲۴ ساعته ویزا صادر شود، تاکید کرد: در راستای حمایت از کالای ایرانی، هیچ شرکت خارجی با محصول نهایی(finish products) در نمایشگاه غرفه ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: داروسازی نمایشگاه دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: پیش بینی می شود در نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران امسال بیش از یک میلیارد دلار قرار داد تجاری منجر به صادرات امضا شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارس خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت: روز جمعه هفتم اردیبهست دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مختلف  در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود.

وی افزود: 80 کشور در نمایشگاه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که 40 کشور با مقامات عالی رتبه در کنار فعالان اقتصادی در این نمایشگاه شرکت دارند. 

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: در این نمایشگاه 25 کشور اروپایی نیز حضور خواهند یافت که 12 کشور از اروپای شرقی هستند.رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: پیش بینی می شود بیش از 2 هزار بازرگان خارجی از این نمایشگاه بازدید کنند.وی گفت: عربستان نیز به همراه هیئتی عالی رتبه با حضور یکی از معاون زیر در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 وی بیان داشت : در نمایشگاه سال گذشته در نتیجه قراردادهای تجار ایرانی و خارجی در این نمایشگاه در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات تحقق یافت که در سال جاری با توجه به حجم گسترده تجار در سال جاری پیش بینی می شود بیش از یک میلیارد دلار صادرات را منجر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • استقبال گسترده از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند