Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس ویژه ارتش اسرائیل در گزارش ۲۰۰ صفحه‌ای به مقام های نظامی و امنیتی این رژیم، تأکید کرده که ارتش اسرائیل قادر نیست به هرگونه جنگ احتمالی وارد شود. ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هاآرتص، ژنرال «اسحاق بریک» بازرس ویژه ارتش اسرائیل در گزارشی جدید از آمادگی‌های جاری ارتش این رژیم برای جنگ احتمالی، انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضع بریک کاملا با گزارشی، که «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در اوایل سپتامبر گذشته  صادر و در آن تأکید کرد که ارتش در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد، کاملا متناقض است.

بر این اساس، یربک گزارش 200 صفحه‌ای خود را به مقام‌های نظامی و امنیتی اسرائیل از جمله «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و آیزنگوت و همچنین اعضای ستاد ارتش مشترک ارسال کرده است.

در این گزارش خواسته شده است کمیته تحقیق برای بررسی حالت آماده‌باش ارتش اسرائیلی برای جنگ احتمالی تشکیل شود.

ناظران این گزارش جدید بریک را «سرّی» توصیف کرده‌اند. در حالی‌که شخصیت‌های مطلع از محتوای این گزارش، از گفت‌وگو درباره آن با روزنامه‌های اسرائیلی خودداری کرده‌اند.

بریک پیش از این نیز در گزارشی، به «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق، لیبرمن و گادی آیزنکوت رئیس‌ستاد ارتش اسرائیل از وجود «شکاف‌ها و چالش‌های خطرناک ارتش» هشدار داده بود که از جمله آنها معافیت 5000 سرباز از خدمت الزامی بنابر توصیه وزارت دارایی که ارتش را دچار نوعی عدم توازن کرده است.

انتهای پیام/

R1016196/P36442/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ الهامی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این منطقه پدافندی از آمادگی دفاعی و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

وی با حضور در جمع فرماندهان این منطقه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش اظهار داشت: با وجود تحریم‌‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، اما ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می‌برد، ارتشی که منظم، استوار و مجهز به تجهیزات نوین است.

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌‌ها بوده است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است