Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:24:01 GMT

همایش شیرخوارگان حسینی در هرمزگان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۵۵۲۷

همایش شیرخوارگان حسینی در هرمزگان برگزار شد

بندرعباس - ایرنا - همزمان با چهارم محرم الحرام و به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) آیین شیرخوارگان حسینی با شکوه خاصی در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم روز جمعه به یاد طفل 6 ماهه کربلا بطور همزمان در امامزاده سید مظفر(ع)، گلزار شهدا و حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.
لالایی به هوش بیاد مشک و علم به دوش بیاد گلم با خنده ی عموش خدا کنه به هوش بیاد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. لالایی باباش بیاد سوار ذوالجناح اش بیاد صدای خنده گلم برای عمه هاش بیاد لالایی باباش بیاد ... لای لای علی اصغر؛ این ها نواهایی است که هم اکنون به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) از گلوی ذاکران اهل بیت در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و گلزار شهدای این شهر طنین انداز شده است.
در این مراسم که با حضور پرشور مادران شهر بندرعباس برگزار شد دوستداران و سوگواران سیدالشهدا(ع) و یارانش، به یاد معصومیت و مظلومیت طفل شش ماهه دشت کربلا اشک ماتم ریختند.
نظیر این مراسم که در امامزاده سید مظفر بندرعباس برپا شده بود در شهرهای میناب، رودان، سیریک ، بشاگرد، جاسک، قشم ، حاجی آباد، بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز برگزار شد و مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت پرداختند.
اهداء لباس علی اصغر(ع) به کوکان و شیرخوارگان یکی از برنامه های این مراسم در آستانه امامزاده سید مظفر(ع) بود.

**عمل به قرآن در خانواده ها تقویت شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، هدف از برگزاری این همایش را رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار حضرت سید الشهدا (ع) به جهانیان و آشنایی آنان با نهضت عاشورایی عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در حسینیه امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس افزود: تربیت خوب فرزندان و آموختن احکام دینداری و آداب اسلامی، آموزش قرآن به فرزندان، انتخاب نام نیکو و لقمه حلال حقی است که فرزند بر گردن پدر و مادر دارد.
وی، یکی از عوامل بی توجهی به ولایت پذیری را رفتن به سمت لقمه حرام دانست و افزود: پدر و مادر وظیفه دارند احکام دینی را به فرزندان خود آموزش دهند، زیرا ما در یک جامعه دینی زندگی می کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: افتخار و هنر ما ایرانی ها این است که دوستدار اهل بیت(ع) و پیرو امام حسین (ع) هستیم.
حجت الاسلام گرایلی یاد آور شد: امام حسین (ع) برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه به شهادت رسید و یکی از این امر به معروف عمل به قرآن است که باید در خانواده ها تقویت شود.
وی یاد آور شد: خانواده ها و فرزندانشان با نهضت عاشورا و پیام امام حسین(ع) که اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بود آشنا شوند.
به گزارش ایرنا، مراسم شیرخوارگان حسینی در گلزار شهدای بندرعباس نیز برگزار شد و در این مراسم مادران همراه با نوزادان خود در غم شهادت مظلومانه حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه حضرت امام حسین(ع) سوگواری کردند.
عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم های مذهبی کهن در ایران بوده‌ است.
مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در دهه اخیر تشکیل شد و این آیین هم اکنون در ایران اسلامی در دهه اول ماه محرم برگزار می شود.
9887 / 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شيرخوارگان حسيني شهادت علي اصغر ع هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران

اجتماع «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در روزشگاه آزادی با حضور ۱۰۰هزار نفری مردم تهران برگزار شد.

به گرارش ایسنا، در بدو ورود به استادیوم پرچم‌های میلاد امام حسن (ع)، پرچم ایران و فلسطین در حال توزیع بین مردم است.

در بخشی از این مراسم رضوان درویش، احمد راهی مالکی، زاد حسینی صلوات مربوط به برنامه «محفل» را همراه با جمعیت حاضر در ورزشگاه همخوانی کردند.

عکس شهدای غزه نیز در ورزشگاه آزادی به نمایش گذاشته شد و تمام حاضرین برای آزادی فلسطین دعا کردند. اجرای این برنامه با رسالت بوذری بود.

حسنین الحلو، احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان، رضوان درویش و حامد شاکرنژاد اولین میهمانان این اجتماع بودند.

در این مراسم حامد شاکرنژاد سوره انسان را قرائت کرد. همچنین احمد ابوالقاسمی آیاتی از سوره بقره را خواند. آیاتی از سوره آل عمران هم توسط حسنین الحلو خوانده شد.

گروه نجم سابق هم اثر معروف «آقای مهربون» را برای امام حسن (ع) و نماهنگ «جانم علی» را خواندند.

در بخش دیگری از این مراسم حسین طاهری مداحی میلاد امام حسن (ع)، «هیاتنا حسین مماتنا حسین و حریفت منم» را در ورزشگاه آزادی خواند.

پس از مداحی، حسین طاهری از همه حاضرین خواست تا دقایقی ذکر حیدر حیدر را تکرار و سه مرتبه با هم بگویند یاعلی.

در ادامه این مراسم حاضران با در دست گرفتن قرآن و پرچم ایران و پخش صدای کودک فلسطینی، اعتراض خود به اقدامات رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

پس از آن حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان از حاضرین خواست تا به احترام شهدای غزه بایستند و سپس گفت:‌ای مردم غزه ناراحت نباشید و غصه نخورید شما برترید.

وی ادامه داد:‌ ای مادرانی که فرزندان خود را آورده‌اید، فرزندان خود را به دوش بکشید. دشمن از بار روانی رفتار‌های ما می‌ترسد. البته ما نباید دچار روزمرگی شویم و فراموش نکنیم مسلمانان در چه وضعیتی هستند. ما باید نسبت به اتفاقات غزه خون گریه کنیم.

قاسمیان خاطرنشان کرد:‌ ای فلسطینی‌ها صدای مردم ایران را بشنوید و دیری نخواهد گذشت که روسیاهی اسرائیل را خواهیم دید.

زیاد رشدی النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم میهمان ویژه این مراسم بود.

وی در این مراسم گفت: در این روز و ماه مبارک و این اجتماع قرآنی به ملت عزیز ایران سلام عرض می‌کنم، بدن‌های شما در تهران، اما قلوب‌تان در فلسطین است و مردم فلسطین دائما قلب‌شان با مردم ایران است.

زیاد رشدی النخاله تاکید کرد: قرآن جمع ما را با هم گرم می‌کند، در این جلسه قرآنی به شما تاکید می‌کنم که قرآن و فلسطین باقی خواهد ماند و مردم فلسطین به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ابراز کرد: کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند اهل انس قرآن و حافظ آن هستند. با قرآن مقاومت و پایداری می‌کنیم و اسرائیل را با حمایت ایران نابود خواهیم کرد.

وی در پایان میلاد امام حسن مجتبی (ع) را تبریک گفت.

در ادامه این مراسم، گروه سرود دخترانه شهید احسان قرچک سروده «اینجا ایرانه» را خواندند.

ابوذر روحی در پایان این مراسم «سلام فرمانده ۱ و ۳» را به همراه گروه سرود دخترانه شهید احسان خواند.

به هنگام اذان نیز اسماء الحسنی، صلوات خاصه امام رضا (ع) و دعای فرج خوانده شد.

در انتهای این مراسم با تدارک ۱۵۰هزار بسته افطاری ساده از مردم قرآنی حاضر در این جلسه پذیرایی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش
  • برنامه های شبهای قدر در مسجد مقدس جمکران اعلام شد
  • مراسم شب‌های قدر در مسجد جامع بندرعباس
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران در شب‌های قدر
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در روستای سرمازغ هرمزگان
  • برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده حسین و گلزار شهدای قزوین
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران