Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@09:42:15 GMT

ویدئو / همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۵۷۴۵

ویدئو / همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی تهران

‍‍‍‍‍‍

همایش شیرخوارگان حسینی که چند سالی است بخاطر پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) و سوگواری برای طفل شش ماهه امام حسین (ع) برگزار می‌شود، امسال نیز صبح جمعه (۲۳ شهریور) همزمان با چهارمین روز از ماه محرم در مصلی بزرگ تهران برگزار شد.

دریافت 15 MB

تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شیرخوارگان حسینی مصلی تهران همايش شيرخوارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد

دبیر همایش بزرگمهر حکیم با این بیان که، بزرگمهر حکیم به عنوان یک شخصیت برجسته و فیلسوف و متفکر دوران باستان، که از سخنان حکمت آمیز او نیز مطالبی به جای مانده، نقش مهمی در تاریخ ادب و فرهنگ ایران دارد و یکی از شخصیت‌های مهم در شاهنامه است، گفت: براساس پژوهش‌های متعدد و مختلفی که صورت گرفته، به طور قطع به یقین ثابت شده است که شاهنامه کاملا تاریخ محض است و در تاریخ بودنش هیچ شک و تردیدی نمیشه داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه همایش بزرگمهر حکیم، دکتر محمد رسولی دبیر همایش بزرگمهر حکیم در حاشیه برگزاری این رویداد که عصر شنبه ۲۵ فروردین ماه در تالار خیام خانه اندیشمندان و با موضوعیت کاوشی در باب کیستی، آثار و سخنان بزرگمهر حکیم برگزار شد، اظهار داشت: این همایش برای روشن کردن بخش مهم و حساسی از تاریخ ایران در دوره ساسانیان و با حضور برترین اساتید دروس تاریخ از دانشگاه‌های مهم و معتبر کشور، نویسندگان و پژوهشگران بزرگ و صاحبنظران ارشد کشور همراه است.

وی گفت: بزرگمهر حکیم به عنوان یک شخصیت برجسته و فیلسوف و متفکر دوران باستان، که از سخنان حکمت آمیز او نیز مطالبی به جای مانده، نقش مهمی در تاریخ ادب و فرهنگ ایران دارد و یکی از شخصیت‌های مهم در شاهنامه است. در رابطه با او در طول تاریخ بحث‌های زیادی بین محققین و پژوهشگران مطرح بوده و برخی براین باور بودن که اصولا بزرگمهر حکیم در تاریخ وجود نداشته و این شخصیت ساخته و پرداخته ذهن شاعر یعنی حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

این شاهنامه پژوه نواندیش بیان داشت: براساس پژوهش‌های متعدد و مختلفی که صورت گرفته، به طور قطع به یقین ثابت شده است که شاهنامه کاملا تاریخ محض است و با توجه به این مهم که قسمت‌های آخر شاهنامه مربوط به سلسله ساسانیان است و در تاریخ بودنش هیچ شک و تردیدی نمیشه داشت، روشن می‌شود که بزرگمهر حکیم یک شخصیت واقعی و ویژه در تاریخ ایران زمین است.

رسولی افزود: قطعا بررسی وجود این شخصیت بنام ما را به خیلی از مسائل از جمله شکل و شمایل، و ساز و کار حکومت در دوران باستان و دیگر موارد مهم رهنمود می‌کند، به عنوان مثال پادشاه وقت از اشخاصی مانند بزرگمهر حکیم که جزء دانشمندان، ادیبان و صاحب نظران بودند به عنوان رئیس انجمن مشورت گیرندگان از او استفاده می‌کند.

وی ادامه داد؛ به تعبیری بزرگمهر رئیس انجمن مشورت دهنده به پادشاه بوده است، ضمن اینکه ایشان یک شخصیت بزرگ و برجسته بوده که آثار این حکیم را در سخنانی که از وی به جای مانده می‌توان پیدا کرد. برهمین اساس بررسی و شناخت بیشتر این شخصیت تاریخی بسیار راهگشا و موثر خاوهد بود.

این استاد ادب و فرهنگ گفت: قطعا برگزاری این همایش با حضور افراد برجسته و صاحب نظر یک نگاه جدید، ویژه و پژوهشی و علمی به شخصیت بزرگمهر حکیم خواهد داشت که دستاورد آن به گونه‌ای خواهد بود که یک روزنه جدیدی به روی کل تاریخ ایران باستان بر ما گشوده می‌شود و ضمنا بخشی از شاهنامه که به بزرگمهر حکیم پرداخته مدنظر قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، همایش فوق با محوریت کتاب بزرگمهر حکیم به قلم دکتر محمد رسولی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • سکانسی از سریال گناه فرشته که حرص همه را درآورد + ویدئو
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • مصلی آماده میزبانی از نمایشگاه کتاب می‌شود
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • «همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی برگزار می‌شود