Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت افزایش مراودات اقتصادی، اظهار داشت: مسئولان وزارت امور خارجه باید در دیپلماسی اقتصادی خود تغییراتی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه دیپلماسی ما باید سفرهای خارجی خود را معطوف به تحقق اهداف کشور به ویژه از حیث اقتصادی کنند و از سوی دیگر با تعاملات خود مانع از وقوع اقداماتی شوند که ممکن است علیه کشورمان شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهین‌شهر با انتقاد از عملکرد وزارت امور خارجه، تصریح کرد: مسئولان وزارت امور خارجه به میزانی که از بودجه و امکانات مملکت بهره می‌برند، بازدهی ندارند و اغلب آنان کارنامه خوبی از خود ارائه نداده‌اند.

حاجی‌دلیگانی افزود: موید این مسئله آن است که در سال‌های اخیر به جای آنکه مسئولان دستگاه دیپلماسی ما برای تقویت بخش اقتصادی سفارتخانه‌ها تلاش کنند، در برخی از کشورهای مهمی چون چین و هند که در این شرایط حساس باید بیشترین روابط را داشته باشیم، سفیر نداریم.

وی تصریح کرد: لازم است وزارت امور خارجه هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب سفیر در این دو کشور استراتژیک برای ایران اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه متذکر شد: وزارت خارجه چندین سال از زمان خود را صرفا برای موضوع برجام گذاشت که در نهایت آمریکا از آن خارج شد و کشورهای اروپایی‌ها هم این روزها در مذاکرات مطالبات زیادی از ما دارند.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید دل به کشورهای غربی ببندد، گفت: البته این نکته به معنای قطع روابط با کشورها نیست بلکه ارتباطمان با کشورهای دنیا باید هوشیارانه باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: در شرایط فعلی دولت باید تمهیدات لازم برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی به ویژه با کشورهای همسایه و غیرمتعهد را فراهم کند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بلژیک و جمهوری چک در واکنش به حملات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی سفرای کشورمان را احضار کردند.

وزارت خارجه بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که در پی حمله ایران به تل‌آویو، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است.

«حجه لهبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در بیانیه ای مدعی شد که این حمله ثبات منطقه و مردم را به مخاطره می اندازد.

وزیر خارجه بلژیک از همه طرف‌ها خواست بیشترین خویشتنداری را به کار بگیرند.

وزارت خارجه جمهوری چک نیز امروزاعلام کرد که سفیر ایران را در خصوص حمله این کشور به رژیم صهیونیستی احضار کرده است.

پس از حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد وزارت خارجه این کشور سفیر ایران در برلین را احضار کرده است.

کد خبر 6079213

دیگر خبرها

  • احضار سفرای ایران در چند کشور اروپایی
  • احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک
  • دیپلماسی گردشگری اولویت نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان جنوبی
  • سفرای کدام کشورها به وزارت امور خارجه احضار شدند؟
  • دیپلماسی گردشگری اولویت‌ وزارت خارجه در خراسان جنوبی
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه
  • سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه احضار شدند
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات
  • احضار سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه