Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@16:29:46 GMT

باید سراغ گردن کلفت‌ها رفت/ مسئولیت یک امانت است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۶۲۸۵

باید سراغ گردن کلفت‌ها رفت/ مسئولیت یک امانت است

امام جمعه موقت تهران به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امروز باید به سراغ گردن کلفت‌ها رفت، مردم قبول نمی‌کنند به سراغ تازه به‌دوران رسیده‌ها بروید.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌ نخست این هفته نماز جمعه تهران به اهمیت تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا پوشش، صیانت، گشایش، کنترل، نور و روشنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چه خوب است که به این آیه مبارکه در سوره مائده توجه جدی داشته باشیم، که می‌فرماید «علیکم انفسکم» حواستان به خودتان باشد، حرفی بزنید که بلای جانتان نشود، در خریدتان به جای غذا سم نخرید، در فروش‌تان ماده انفجاری به خورد مردم ندهید.

امام جمعه موقت تهران، مسئولیت را یک امانت دانست و تصریح کرد: در مسئولیت‌تان که امانتدار مردم هستید و همه مسئولیت‌ها و مناصب و ریاست‌ها، امانت است، آیا خودتان به خودتان نمره می‌دهید؟ شما امین مردم هستید، اگر فردا به شما بگویند با این مدیریت چه کردید؟ پاسخی در برابر خدا دارید، آیا مدیریت‎‌ها برای منافع شخصی به کار گرفته شد یا برای مردم خدمت کردید، سوء استفاده نکردید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و تربیت فرزندان توسط والدین اشاره کرد و گفت: اگر فرزندانتان گرفتار آسیب‌های اجتماعی شدند، شما خودتان را مقصر نمی‌دانید؟ چرا به داد بچه‌هایتان نمی‌رسید، چرا از دختران خود حراست و حفاظت نمی‌کنید؟

صدیقی، تقوا را مجموعه کنترل‌های دانست که در رفتار شخصی، فرهنگی و اجتماعی هر مسلمانی باید خودش را نشان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امربه معروف و نهی از منکر در جامعه متروک شده است، عده‌ای به قدری جسور شده‌اند که امر به معروف را مانع رسیدن به زندگی می‌دانند، در حالی که این یک لطف خدا و دستگیری و چراغ راه و خیرخواهی و محبت به معنای واقعی است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: اما چه کنیم گردن کلفت‌ها را گذشته‌ایم به سراغ ضعفا رفتیم، وقتی گردن کلفت‌های سیاسی همه‌جوره چپاول و غارت می‌کنند، شما به سراغ دختر به تازه رسیده بروید و با آن برخورد کنید، مردم قبول نمی‌کنند، شما راه امام حسین(ره) را بروید، ایشان با حکومت با چپاول‌گران برخورد کردند.

وی ادامه داد: نمی‌گویم حساس نباشید و با کوچک‌ترها برخورد نکنید، اما این آبرو و جان را در چه راهی مصرف کردید؟

این خبر در حال تکمیل شدن است....

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا ادامه داد: در بررسی یک فعلی که صورت گرفته که الان شائبه مجرمانه بودن آن وجود دارد عنصر قانونی که دخل و تصرف در اموال عمومی است که موجود است، در مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.

علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود.

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت