Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:59:32 GMT

ماجرای خرید زمین کربلا توسط امام حسین(ع) چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۶۲۹۶

به گزارش تسنیم، از وقایعی که در ماجرای کربلا ذکر شده این است که امام علیه‌السلام قسمتی از زمین کربلا را که قبر مطهرش در آن واقع شده است از اهل نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خرید و با آنها شرط کرد که مردم را برای زیارت قبرش راهنمایی نموده و زوار او را تا سه روز میهمانی نمایند.
امام حسین علیه‌السلام وقتی به کربلا رسید زمین نینوا و غاضریه را از بنی‌اسد به شصت هزار درهم خرید و با آنها شرط کرد که زوارش را به قبرش راهنمایی کنند و آنها را مهمان کنند و در قبال این شرط زمین را دوباره پس از آنکه پولش را پرداخت به آنها واگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این خبر معلوم می شود که با امام علیه‌السلام چقدر کالا و پول همراه بود که مازاد آن بالغ یر شصت هزار درهم میشد.

شاهد دیگر بر عظمت این دستگاه سلطنت، قضیه محمد بشر خضرمی است که سید بن طاووس نقل نموده است که شب عاشورا یا همان شبی که مرگ دو و بر خیمه های می گشت به محمد بشر خضرمی می گفتند: پسرت در سرحد ری اسیر شد. پاسخ داد: من می خواهم پسرم اسیر باشد و من بعد از وی زنده بمانم. امام حسین علیه‌السلام سخن محمد را شنید، به او فرمود: خدا به تو رحم کند، من بیعتم را از تو برداشتم و تو آزادی، هر طور می توانی در آزادی پسرت بکوش.

عرض کرد: درندگان مرا زنده نگذارند هرگاه از تو جدا شوم.

حضرت فرمود: این لباس ها و بردهای یمنی را به پسرت ده که در آزادی خود صرف کند. پس به او پنج دست لباس عطا فرمود که بهای آنها هزار دینار بود.

برگرفته شده از کتاب، چهره درخشان امام حسین (ع)

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل کاظمی شامگاه سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در مراسم بزرگداشت مقام حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام در بندرعباس، با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره هود اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در رابطه با این آیه که پیامبر را دعوت به مقاومت کرده است می‌فرمایند؛ این آیه مرا پیر کرده است؛ مقاومت و ایستادگی کار پیامبر اسلام (ص) است و قطعاً از این موضع مشکلی وجود ندارد اما باید به لحاظ روانشناسی نیز مورد بررسی قرار بگیرد که چرا با وجود اینکه مردم ثمرات انقلاب پیامبر (ص) را دیده بودند طبق این آیه نتوانستند در همراهی پیامبر (ص) استقامت کنند.

وی افزود: عدم همراهی مردم با امام در هر زمانی بار را به دوش امام جامعه می‌اندازد چنانچه شاهدیم وقتی ۳۲ دستگاه فرهنگی در کشور به وظایف خود عمل نکنند رهبری جامعه مجبور است به حوزه امر به معروف و نهی از منکر ورود کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مساجد و حسینیه‌ها باید به پایگاه اصلی تربیت جوانان و نوجوانان تبدیل شود؛ افزود: این حسینیه‌ها اگر سرباز برای مبارزه با اسرائیل نسازد، حسینیه نیست چرا که خروجی مکتب امام حسین علیه‌السلام تربیت افراد ظلم ستیز است؛ افرادی که برای امر ولیِ زمانشان پروپوزال می‌نویسند چنانچه زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید پاسداران انقلاب برنامه ۱۰ ساله برای تحقق این هدف نوشتند.

حجت الاسلام کاظمی عنوان‌کرد: خروجی مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام تهرانی‌مقدم‌ها هستند که به امر ولی فقیه راه نابود کردن دشمنان اسلام را ترسیم می‌کنند.

وی با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی گفت: نسلی که اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد نسل رویش‌های انقلاب اسلامی است، نسلی که می‌تواند پهپادهای پیشرفته و موشک‌های نسل جدید را بسازد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اینکه ما در صنعت دفاعی رشد می‌کنیم و به والاترین جایگاه‌ها می‌رسیم نشان از این است که در صنعت دفاعی گفتمان امامین انقلاب سر لوحه‌ی کار قرار گرفته است اما در صنعتی مانند خودروسازی به این مهم توجه نشده است و نتیجه‌اش را امروز همه شاهد هستند.

کد خبر 6087043

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد
  • پاسخی بر یک کلیپ زرد و تأسف‌ برانگیز