Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۵۰هزاردانش‌آموز مدارس شبانه روزی برای نخستین بار تحت پوشش بسته معیشتی دولت قرار می‌گیرند. ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در آستانه سال تحصیلی جدید، اگر چه سرانه‌ای دست مدارس دولتی را نگرفت و آنها امسال هم باید با کمک‌های مالی خانواده‌ها چرخ هزینه‌های مدرسه را بچرخانند اما دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی که در سال‌های قبل به دلیل نبود سرانه و اعتبارات مالی، شرایط دشواری را می‌گذراندند از تسهیلاتی بهره خواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته‌های انوشیروان محسنی پندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است 350 هزار دانش‌آموز مدارس شبانه‌روزی از بسته معیشتی دولت بهره‌مند شوند. این بسته معیشتی که از یکشنبه هفته جدید بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود، دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی را هم شامل می‌شود که اعتباری معادل 40 تا 150 هزار تومان را دربرمی‌گیرد.

در آستانه مهر سرانه‌ای دست مدارس را نگرفت/ 70 میلیارد تومان برای مناطق محروم

اگرچه 350 هزار دانش‌آموز مدارس شبانه‌روزی تحت پوشش بسته حمایت معیشتی دولت قرار می‌گیرند و این مسئله بسیاری از مشکلاتی که این مدارس در سال‌های گذشته به ویژه در بحث توزیع غذای گرم با آن مواجه بودند را حل می‌کند اما هنوز سرانه‌ای بین مدارس شبانه‌روزی توزیع نشده البته وزیر آموزش‌وپرورش گفته است ما یک نوبت سرانه مدارس را پرداختیم و یک نوبت دیگر هم برای مدارس نیازمند نه همه مدارس تا مهرماه خواهیم فرستاد. احتمالا یک نوبت توزیع سرانه‌ای که بطحایی از آن سخن گفته مربوط است به 70 میلیارد تومانی که تا پایان مرداد به عنوان سرانه بین مدارس مناطق محروم توزیع شد.

در سال‌های اخیر کمبود سرانه، هزینه‌های رفت‌وآمد دانش‌آموزان، کمبود امکانات و تجهیزات مدارس و وضع نامناسب تغذیه‌ای از جمله مشکلات مدارس شبانه‌روزی است که می‌تواند بر وضعیت تحصیلی و روحی دانش‌آموزان این مدارس در مناطق محروم روستایی تأثیر داشته باشد.

با توجه به تخصیص نیافتن کامل منابع دولتی در بحث اعتبارات مربوط به مدارس شبانه‌روزی، آموزش‌وپرورش در سنوات اخیر تلاش کرد تا با استفاده از همراهی خیران بخشی از هزینه‌های مدارس شبانه‌روزی را تامین و مشکلات تحصیل دانش‌آموزان را حل کند و برای سال تحصیلی جدید نیز این خبر را اعلام کرده‌اند که برای حمایت از مدارس شبانه‌روزی با هماهنگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان بهزیستی از ابتدای سال تحصیلی جدید ماهانه 100 میلیارد ریال به این مدارس اختصاص می‌یابد، حال باید دید که این اعتبارات به دست مدارس شبانه روزی می‌رسد یا تخصیص آنها نیز با مشکل نبود نقدینگی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

R1014132/P1014143/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مدارس روستایی دانش‌آموزان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدارس روستایی دانش آموزان مدارس روستایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد