Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستــــان، مدیرکل پشتیبانی امور دام کُردستان، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این میزان فرآورده گوشتی شامل؛ 960 تُن مرغ منجمد، 106 تُن گوشت قرمز منجمد وارداتی و 41 تُن نیز گوشت قرمز گوسفندی گرم است.

فرزاد معاونی، می گوید: این محصولات به نرخ دولتی در بین مردم استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این طرح، مرغ منجمد با حداکثر 64 هزار ریال، گوشت قرمز منجمد حداکثر 290 هزار ریال و گوشت قرمز گوسفندی گرم حداکثر به نرخ 380 هزار ریال به دست مصرف کننده رسیده است.

معاونی افزود: این میزان محصول از ابتدای سال تاکنون توزیع شده که بیشترین میزان آن در سه ماهه تابستان همزمان با نوسانات قیمت ها توزیع شده است.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام کُردستان اظهار داشت: این محصولات توسط فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف، فروشگاه ها و واحدهای صنفی دارای مجوز رسمی از سازمان صنعت، معدن و تجارت توزیع شده است.

معاونی یادآور شد: این اقدام هم اکنون قیمت مرغ کشتار روز در کُردستان را به تعادل رسانده و به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مرغداران استان تا اطلاع ثانوی توزیع مرغ منجمد متوقف شده است.

هم اکنون نرخ مرغ کشتار روز در درب مرغداریها حدود 60 هزار ریال بوده که با قیمت 86 هزار تا 87 هزار ریال به دست مصرف کننده می رسد، بنابراین حدود 25 هزار ریال به نسبت بالاترین قیمت مرغ در تابستان پایین تر است.

فرزاد معاونی اظهار داشت: در خصوص تعادل بخشی به نرخ گوشت قرمز نیز توزیع نوع منجمد و گرم این محصول همچنان ادامه دارد به طوری که مجوز توزیع 150 تُن از نوع گرم آن از شرکت پشتیبانی امور دام کشور اخذ شده است.

این مسئول، علت گرانی گوشت مرغ را افزایش جهانی قیمت نهادهای دامی و همچنین عدم جوجه ریزی در مرغ داریهای استانهای جنوب کشور از جمله خوزستان به علت گرمی هوا در فصل تابستان و علت گرانی گوشت قرمز را وضعیت مناسب مراتع در سالجاری و افزایش بارندگیها و عدم فروش دام از سوی دامداران برای کشتار اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مدیرکل پشتیبانی دام ک ردستان گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته