Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@15:08:46 GMT

طنین لالایی مادران اردبیلی به یاد طفل ۶ ماهه کربلا+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۷۸۲۴

طنین لالایی مادران اردبیلی به یاد طفل ۶ ماهه کربلا+فیلم

‍‍‍‍‍‍

همزمان با چهارم محرم‌الحرام و در روز منتسب به حضرت علی‌اصغر(ع) نوای لالایی مادران اردبیلی در سراسر استان طنین‌انداز شد. ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، همزمان با نخستین جمعه ماه محرم به یاد 6 ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار شد که در این اجتماع بزرگ عاشورایی مادران اردبیلی به یاد مظلومیت طفل کربلا برای شیرخواره‌های خود لالایی خوانده و با حضرت رباب هم‌نوایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجتماع عظیم همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت اولیه صبح امروز با حضور پرشور مادران و همچنین فرزندان شیرخواره آنان در مراکز مذهبی و مصلاهای اردبیل برگزار شد و در جریان آن مداحان و سخنرانان به تبیین پیام اصلی عاشورا و نیز جایگاه حضرت علی‌اصغر(ع) که مظهر مظلومیت اهل بیت(ع) هست، پرداختند و مادران با حضور در این مراسم فرزندان شیرخواره خود را بیمه حضرت علی‌اصغر(ع)٬ طفل شیرخواره سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) کردند.

امروز ورزشگاه رضازاده اردبیل نه اینکه با عنوان یک مکان ورزشی بلکه با عنوان یک مکان فرهنگی و معنوی برای حاضران مهیا شده بود که کودکان شیرخوار با در تن داشتن لباس سبز رنگ و همچنین بستن سربند به یاد و نام حضرت علی‌اصغر(ع) در آغوش مادران خود در این مراسم شرکت داشتند.

اجرای مداحی، سخنرانی و همچنین برنامه‌هایی به تناسب همین همایش عظیم معنوی و عاشورایی من جمله اقداماتی بود که برای برگزاری هرچه بهتر این اجتماع در مرکز استان اردبیل تدارک دیده شده بود.

سخنران همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل با اشاره به جایگاه مهم حضرت علی اصغر در فلسفه دشت کربلا و قیام عاشورا اظهار داشت: اگر ما به تاریخ قیام عاشورا بپردازیم و آن را مطالعه کنیم خواهیم دید که حضرت علی اصغر(ع) به عنوان خردسال‌ترین پیام‌رسان این واقعه و این نهضت عظیم حسینی بوده است که امروز ما از آن با افتخار یاد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی با تاکید بر تربیت فرزندان و شیرخواره‌ها مطابق با فرموده‌های امام و الگوگیری از مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) گفت: بحث تربیت فرزندان یک امر بسیار خطیر می‌باشد که باید در این موضوع از الگوهای مناسبی بهره‌مند شد که در همین رابطه صفات حضرت علی اصغر(ع) می‌تواند نمونه بارز و الگوی مناسبی برای مادران به جهت تربیت فرزندانی حسینی باشد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند افرادی کاردان٬ صالح و هوشیار است٬ تصریح کرد: مادران برای تربیت فرزندان صالح و نخبه رسالتی بسیار خطیر و عظیم دارند و با این کار خود می‌توانند جامعه را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: دشمنان و استکبار جهانی با ترفندها و نقشه‌های مختلف درصدد تضعیف فرهنگ جامعه هستند که می‌بایست در این زمینه همگان هوشیاری لازم را داشته باشند تا نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی به یاس و ناامیدی تبدیل شود و همواره در کشور عزیزمان ایران شاهد بروز و ظهور عاشقان مکتب حسینی باشیم.

در پایان این مراسم با اجرای مداحی مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان در عزادرای ماه محرم و به یاد طفل شیرخوار کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) عزاداری کردند و برای فرزندان شیرخواره خود لالایی خواندند.

 

انتهای پیام/ ت

R41374/P1336/S6,49/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین سرود اینجا ایرانه در ورزشگاه آزادی + فیلم

در این مطلب بخشی از سرود اینجا ایرانه را در مراسم جشن امام حسنی‌ها در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل انس با قرآن در بافق
  • اینجا آرزوها جان می‌گیرند/۱۰ هزار کودک اردبیلی چشم انتظار دستگیری
  • ورزش‌ پهلوانی نماد مقاومت است
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • جشن روزه اولی ۳۰۰ دختر و پسر اردبیلی
  • طنین سرود اینجا ایرانه در ورزشگاه آزادی + فیلم
  • طنین شعار مرگ بر اسراییل در ضیافت امام حسنی‌ها
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • نوای ملکوتی قرآن در «چغادک» طنین انداز شد