Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@07:09:14 GMT

کشفی جدید و جالب درباره اصوات

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۸۰۲۸

کشفی جدید و جالب درباره اصوات

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛گروهی از پژوهشگران موفق شده‌اند فرآیندهای عصبی را که موجب بی‌توجهی موش‌ها به صدای گام‌های خود می‌شوند، کشف کنند.

"دیوید اسکنیدر" (David Schneider)، استادیار مرکز علوم اعصاب "دانشگاه نیویورک" (NYU) گفت: مغز برای این که توانایی نادیده گرفتن گام‌ها را داشته باشد، باید خاطرات را ذخیره کند و دوباره به یاد بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار، مانند ساخت چهارچوب‌هایی برای رفتارهای تولیدکننده صدا از جمله صحبت کردن و یا نواختن موسیقی محسوب می‌شود.

این پژوهش، بر درک مستقیم به عنوان وسیله‌ای برای فهم پدیده‌های عصبی بزرگتر از جمله آشکار شدن توانایی بررسی، تشخیص و یادآوری صدای حرکات در رابطه با محیط، تمرکز می‌کند.

"اسکنیدر" افزود: قابلیت تفکیک صداهای مربوط به حرکت از صداهای محیط اطراف، قابلیتی مهم برای شنوایی طبیعی است؛ اما دلیل این که چگونه مغز می‌تواند صداهای ناشی از حرکات فرد را نادیده بگیرد، ناشناخته است.

"اسکنیدر" و همکارانش در دانشکده پزشکی "دانشگاه دوک" (Duke University)، یک سیستم آکوستیک واقعیت مجازی برای موش‌ها ابداع کردند. آنها، صدای راه رفتن موش‌ها روی تردمیل را کنترل کردند و به آنها این امکان را دادند که مکانیسم‌های مدار عصبی که سرکوب صداهای ناشی از حرکت را یاد می‌گیرند، شناسایی کنند.

این گروه پژوهشی موفق شد انعطاف‌پذیری عملکرد عصبی را کشف کند و یک فیلتر حسی به وجود آورد که امکان نادیده گرفتن‌ گام‌ها را برای موش‌ها فراهم کند. این توانایی به موش‌ها اجازه داد صداهای اطراف خود را بهتر تشخیص دهند.

"اسکنیدر" ادامه داد: این توانایی، برای موش‌ها بسیار مهم است؛ زیرا آنها معمولا طعمه هستند و باید بتوانند صدای خزیدن و یا راه رفتن گربه را بشنوند.

این توانایی، برای انسان‌ها در رابطه با تشخیص رفتارهای پیچیده‌ای مانند صحبت کردن و یا نواختن موسیقی کاربرد دارد.

"اسکنیدر" اضافه کرد: هنگامی که صحبت کردن و یا نواختن موسیقی را یاد می‌گیریم، صداهایی که قرار است بشنویم، پیش‌بینی می‌کنیم. ما از ناسازگاری میان انتظار و تجربه برای تغییر موسیقی استفاده می‌کنیم و از آنجا که مغز، برای به حداقل رساندن اشتباهات تلاش می‌کند، به مرور زمان، قابلیت پیشرفت داریم.

این پژوهش در مجله " Nature" به چاپ رسید.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

شناسایی فرایندهای عصبی موثر در نادیده گرفتن صدای گام‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا

ه گزارش "ورزش سه"، روکه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی سال گذشته از برزیل به بارسلونا آمد و امیدوار بود که بتواند درخششی که در لیگ کشورش داشت را تحت هدایت ژاوی هم تکرار کند اما اتفاق رخ نداد و شرایط مطابق انتظار او پیش نرفت.

این بازیکن فرصت چندانی برای نشان دادن توانایی‌هایش در زمین پیدا نکرد و نتوانست اعتماد سرمربی بارسا را جلب کند و همین موضوع باعث شده است که شایعات بسیاری درباره احتمال جدایی او از بارسلونا در پایان فصل به گوش برسد.

 اگر این ستاره برزیلی در چند بازی پایانی فصل فرصت کافی برای حضور در میدان را به دست آورد و دقایق بیشتری برای بارسا به میدان برود و متوجه شود که توانایی نشان دادن استعدادش در این تیم را ندارد ممکن است گزینه جدایی از بارسا را هم در نظر بگیرد.

در همین رابطه امروز موندودپورتیوو نوشت که بارسا به شکل جدی گزینه انتقال قرضی روکه را بررسی می کند، چون او موقتا در فهرست تیم ثبت شده و با پایان فصل به خاطر مشکل فرپلی مالی ممکن است قراردادش ثبت نشود و باشگاه به همین دلیل او را قرض خواهد داد. در واقع بارسا ترجیح می دهد مهره های موثرتر از او را در فهرست ثبت کند.

این نشریه نزدیک به باشگاه بارسلونا نوشته است که منچستریونایتد برای جذب روکه به بارسا پیشنهاد داده است. شیاطین سرخ در این راه سویا، بتیس، نیس، ناپولی و لیون را نیز به عنوان رقیب می بینند.

این در حالی است که روکه امیدوار است در 5 بازی باقیمانده ورق را برگرداند و ژاوی را به ارزش هایش متقاعد کند.

دیگر خبرها

  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا
  • ژاوی: فرمین لوپز کشفی بزرگ برای بارسلونا بود؛ می‌خواهیم انتقام تقابل قبلی با ژیرونا را بگیریم
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • جانشین بولت: هنوز توانایی من را ندیده‌اید
  • اخراج عالیشاه درست بود/ بازیکنان قصد عصبی کردن داور را داشتند
  • مورینیو: آموریم توانایی مربیگری در هر لیگ و هر باشگاهی را دارد