Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از مکتب امام حسین(ع) است گفت: منافقین و دشمنان نباید برای ما خط‌ و نشان بکشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان اراک با اشاره به درس‌های عاشورا گفت: یک طرف حادثه‌ی عاشورا درس انسانیت، تقوا، مردانگی و ایثار و طرف دیگر رذیلت‌های اخلاقی، ظلم و ستم و فساد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف آبادی با بیان اینکه جریان حق و باطل همواره در طول تاریخ وجود دارد اظهار کرد: در زمان حال نیز صهیونیست‌ها، داعش، آمریکا و اسرائیل در جبهه باطل‌اند و شهدای مدافع حرم، نیروهای مقاومت نیز در جبهه حق قرار دارند.

احیای دین و شعائر الهی هدف قیام امام حسین(ع)

امام‌جمعه اراک یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای دین و شعائر الهی خواند و گفت: در زمان سیدالشهدا حاکمان نامشروع وقت با تفاسیر خودشان در حال تحریف و تخریب دین بودند که امام با قیام خود با این تحریفات مبارزه کرد.

وی افزود: مداحان، مبلغان، وعاظ و خادمان امام حسین(ع) در جهت احیای اسلام و شعائر دین برخیزند، چرا که درس مکتب حسینی همین است.

دشمنان در حد خط و نشان کشیدن برای ایران نیستند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به پیام اصلی امام حسین(ع) بیان کرد: پیام اصلی قیام سیدالشهدا «هیهات من الذله» بود.

وی افزود: منافقین و دشمنان نباید برای ما خط‌ و نشان بکشند، امام حسین(ع) از ۱۴۰۰ سال قبل برای ما بوده و هست و با شعائر حسینی زندگی کرده‌ایم، آمریکایی که ۴۰۰ سال پیش اصلاً وجود نداشته، حقی ندارد برای ما تعیین تکلیف کند.

مردم با حضور پرشور در مراسم تاسوعا و عاشورا مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنند

دری نجف‌آبادی با اشاره به تبلیغات سوء دشمن در فضای مجازی علیه مجالس عزاداری و القای شایعات و شبهات گفت: مردم باید با حضور پرشور و گسترده‌ی خود در دسته‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان مکتب حسینی بزنند.

وی افزود: حضور مردم در دسته‌های عزاداری، برای عزت اسلامی و ملی است چراکه هرچه داریم به برکت تاسوعا و عاشوراست.

ایران اسلامی با تمام قوا از امنیت کشور دفاع خواهد کرد

دری نجف‌آبادی بر هوشیاری کامل مردم نسبت به توطئه‌های دشمن تأکید کرد و گفت: شهادت ١١ نفر از بسیجیان در کردستان با بودجه و توطئه‌های آل سعود و صهیونیسم بود که با جواب به‌موقع و دقیق سپاه پاسداران مواجه شد.

وی بیان کرد: ملت باید هوشیار باشند، همه‌ی اقوام ایرانی از ترک و کرد و لر و بلوچ و آذری، زیر سایه‌ی یک کشور هستند و این سرزمین، سرزمین همه‌ی آن‌هاست.

امام جمعه اراک اظهار کرد: امنیت همه‌ی شهرها، امنیت کشور است و ایران اسلامی با تمام قوا از امنیت ارضی کشور دفاع خواهد کرد.

مسئولین دولتی با برنامه ریزی جلوی سوء استفاده ها را بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و وظیفه‌ی دستگاه‌های دولتی گفت: وظیفه‌ی دولت و دستگاه‌های نظارتی، نظارت بر قیمت‌ها و قیمت‌گذاری است.

وی بیان کرد: چرا کالاهای اساسی و ضروری مردم قیمت‌گذاری نمی‌شود تا افراد سوءاستفاده گر با هر قیمتی که می‌خواهند اجناس را وارد بازار نکنند؟

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: دولت باید با نظارت دقیق بر قیمت‌ها و گرفتن مالیات از نجومی‌بگیران و محتکران و مفسدان اقتصادی، فضای اقتصادی کنونی کشور را مدیریت کند، مردم نیز با قناعت، ساده‌زیستی و انصاف وظیفه دارند در کنار دولت به حل مشکلات اقتصادی کمک کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است. - اخبار استانها -

مهدی رمضانی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که موضوع نوسازی و بازسازی کتابخانه‌ها در چه شرایطی است (در مصاحبه‌ای گفته بودید که با پول یک کیلومتر اتوبان‌سازی می‌توان کلی تحول در کتابخانه‌ها ایجاد کرد) الان چه مرحله‌ای است؟ اظهار داشت: آن قیاسم به مزاح بود! اما میزان اعتباری که در حوزه صنعتی، تجاری، زیرساخت، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی هزینه می‌شود، اعداد قابل توجهی است کما اینکه در آن حوزه‌ها هم اقتضائات هم به همان میزان است.

وی گفت: اگر حوزه فرهنگ از لحاظ بودجه‌ای تقویت شود، اثرگذاری و پیشرفت مسائلش بیشتر از تصور خواهد بود. بناها و ابنیه‌های فرهنگی زیادی در این دولت به همت دولتمردان تکمیل شد اما بازطراحی و بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی نیز ضروری است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به اینکه در دور سفر دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور اختصاص اعتبار به بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان‌ها از جمله کردستان لحاظ شده است، تصریح کرد: بازسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها متناسب با نیاز و اقتضائات روز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد بوده و هم‌اکنون چندین پروژه مختلف در این حوزه در دست اقدام است.

وی بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و کتابخانه‌ها تأکید کرد و افزود: کالبد و ساختمان ابزار بهره‌برداری است، هدف نیست، محتوا و برنامه کتابخانه‌ مهم است و این مراکز با حضور اعضا و کتابدار تجلی پیدا می‌کند، هر کدام که نقص داشته باشد، فرایند به صورت کامل شکل نمی‌گیرد.

اختصاص 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور

رمضانی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغی برای نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص یافته است، اذعان داشت: در استان‌های مختلف از محل سفر استانی رئیس‌جمهور، اعتباراتی اختصاص یافته اما اکنون عدد مشخصی ندارم.

وی با بیان اینکه بودجه این نهاد محدود است، اظهار کرد: در بخش تملک 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص دادیم البته نسبت به گستره این حوزه در کشور بسیار قابل توجه نیست اما مصوبات سفرهای استانی محسوس و تغییر خود را نشان خواهد داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم که ایران با استانداردهای کتابخانه‌های عمومی بین‌المللی چقدر فاصله دارد بخصوص در مقایسه با کتابخانه‌های کشورهای همسایه یا در منطقه؟ خاطرنشان کرد: وضعیت ایران در این حوزه بسیار خوب است و بارها این را تکرار کرده‌ام، به اذعان فعالان بین‌الملل و مهمانان خارجی حوزه کتابخوانی و آمار و ارقام از حیث شبکه‌ای کتابخانه‌ای وضعیت مناسبی داریم اما باید بازطراحی و اصلاح فرایندها و بهینه‌سازی داشته باشیم و توسعه هدفمند باشد.

وی عنوان کرد: جزو محدود دستگاه‌های فرهنگی کشور هستیم که به سمت آمایش سرزمینی پیش رفته‌ایم و معتقدیم هر گونه توسعه‌ای باید حول محور این مهم باشد. توسعه باید هدفمند باشد تا منجر به بهره‌برداری شود.

عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ اظهار کرد: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم! اما معتقدیم که گزاره‌ها بیانگر آن بوده که مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است.

وی ابراز داشت: فراهم کردن دسترسی مردم به کتاب جزو تأکیدات دولت و شخص رئیس‌جمهور بوده که جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفته و باید فضاهای کلونی و محل تجمع کودکان و نوجوانان به سمت کتاب سوق داده شود. پیمایشی راجب عادت خواندن ایرانیان انجام داده‌ایم و تلاشمان این است که نتایج آن به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

پیگیری مطالبه روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان

رمضانی در پاسخ به سؤال پایانی خبرنگار تسنیم که با توجه به اینکه علاوه بر شهرهای استان، بسیاری از روستاهای کردستان فاقد کتابخانه هستند، فضا وجود دارد اما تجهیزات و کتاب نیست، چه برنامه‌ای برای جبران این ضعف دارید؟ گفت: بر اساس آمایش سرزمینی در روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت سکنه امکان ایجاد کتابخانه وجود دارد و روستاهای با جمعیت کمتر را باید از طریق کتابخانه‌های سیار پوشش داد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به صورت ویدئویی ببینید:

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند