Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:03:37 GMT

افتتاح 2 هزار خانه بهداشت جدید طی 5 سال اخیر در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۸۵۸۹

افتتاح 2 هزار خانه بهداشت جدید طی 5 سال اخیر در کشور

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دو هزار خانه بهداشت جدید طی پنج سال اخیر و 270 مرکز بهداشتی درمانی روستایی افتتاح‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار، ایرج حریرچی که به‌منظور کلنگ زنی توسعه درمان بستر خوشاب، احداث پروژه درمان بستر ابلاغ، ارتقاء درمان بستر داورزن به بیمارستان و آغاز عملیات اجرایی فاز اول توسعه بیمارستان قمر بنی‌هاشم به ‌سبزوار سفر کرده بود در جمع خبرنگاران سبزوار اظهار داشت: با تلاش وزارت بهداشت به ازای هر هزار نفر جمعیت 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 دهم تخت است که هنوز با استاندارد جهانی فاصله داریم، برای 1404 نقشه جامع درمان تهیه شده و سطح‌بندی مناسبی برای مناطق محروم مشخص شده است.

وی افزود: برای شهرستان خوشاب نیز برای این افق بیمارستان 60 تخت خوابی پیش‌بینی شده که در فاز اول در مساحت یک هزار متر کلنگ زنی می‌شود و با انتخاب پیمانکار اجرا می‌شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد  :پوشش روستایی در روستاهایی که نیاز به خانه بهداشت دارد، به لحاظ خانه‌های بهداشت تکمیل‌شده، همچنین دو هزار خانه بهداشت جدید طی پنج سال اخیر و  270 مرکز بهداشتی درمانی روستایی افتتاح‌شده است.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: پوشش پزشکان از 4 هزار  و 500 پزشک به 6 هزار و 600 پزشک رسیده تا هر روستایی بافاصله مناسب دسترسی به خدمات عمومی و تخصصی را داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت افزود: کلنگ زنی فاز اول با متراژ هزار مترمربع انجام شد و امیدواریم در اسرع وقت با انتخاب پیمانکار کارهای ساخت بیمارستان  صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور