Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@19:31:27 GMT

مدرسه رفتن دانش‌آموزان چقدر هزینه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۱۹۱۱۵

مدرسه رفتن دانش‌آموزان چقدر هزینه دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نزدیک‌شدن به اول مهر همیشه هیجان زیادی برای بچه‌مدرسه‌ای‌ها دارد؛ از خرید لوازم‌التحریر گرفته تا لباس و کیف و کفش و نشاط کوتاه‌مدتی برای نشستن سر کلاس. امسال اما این گرانی‌ها و افزایش قیمت به لوازم‌التحریر هم رسیده است و هیجان هر ساله را برای خانواده‌ها و کودکانشان به زهر تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اجناسی که در حال حاضر در بازار وجود دارد و شامل اقلام ضروری لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان و کتاب‌های درسی می‌شود، خانواده‌ها در کمترین حالت باید ۳۵۶ هزار تومان را به خرید نوشت‌افزار و لباس فرم اختصاص دهند. این در حالی است که شهریه مدارس، خریدهای غیرضروری، کفش و .. هم به این هزینه‌ها اضافه می‌شود و برای خانواده‌ای که کمترین میزان حقوق یا به‌عبارتی حقوق پایه وزارت کار را می‌گیرد، باید در کمترین حالت نصف حقوقش را تنها برای یک کودک کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: بررسی وضعیت بازار لوازم التحریر ایران از تولید تا مصرف 

موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان نوشت افزار هم در این خصوص به فارس گفته است: «۶۰ درصد از نوشت افزار وارداتی است و فقط ۴۰ درصد از کالاهای موجود در این بخش تولید داخل است. با توجه به ثبت سفارش و وارداتی که از قبل برای تامین نیاز مردم در شهریور و مهر امسال صورت گرفته، خوشبختانه برای تامین کالاهای مورد نیاز امسال مشکلی وجود ندارد. اما با توجه به مسائل اخیر ارزی در کشور و روند طولانی ثبت سفارش و واردات مواد اولیه باید به فکر بود تا بعد از سپری شدن این ایام دچار مشکل نشویم. با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه قیمت نوشت افزار نسبت به سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد، برای تامین نیازهای این بخش از جمله کاغذ باید تخصیص ارز بیشتری صورت گیرد.»

 

منبع:خبرآنلاین

انتهای پیام/

مدرسه رفتن دانش‌آموزان چقدر آب می‌خورد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدرسه دانش آموز پربازدیدترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خان محمدی،  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آیین افتتاح این مدرسه با قدردانی از اقدامات خیران در همراهی با دولت در ساخت فضا‌های آموزشی، اظهار کرد: باید قدردان مشارکت خیران عزیز باشیم که هزاران کیلومتر دورتر از منطقه نیت می‌کنند و در دورترین نقاط محروم کشور مدرسه می‌سازند، مدرسه امروز که تقریباً در نقطه صفر مرزی احداث شده است با افتتاح آن عملا مشکل فضای آموزش منطقه مرتفع خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با نیازسنجی، نقطه‌یابی و مکان‌یابی در مناطق محروم با کمک خیران عزیز و توجه ویژه دولت بتوانیم مشکل فضا‌های آموزشی در این مناطق را به درستی حل کنیم.

خان محمدی مطرح کرد: اگر بخواهیم هر منطقه روی پای خود بایستد و پیشرفت کند باید به مدرسه توجه کرد و در فضای استاندارد و ایمن است که یادگیری دانش آموزان افزایش پیدا خواهد کرد، هدف سازمان نوسازی مدارس کشور این است که شرایط مطلوب را برای تحصیل دانش آموزان عزیز مهیا کند.

۱۴۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان احداث شد

در ادامه میثم لک زایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۴۰۲ در شهرستان دشتیاری نیز ۱۴۰ کلاس درس احداث و تکمیل شد و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار گرفت.

لک زایی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۴۰ کلاس درس نیز در دست ساخت است، افزود: سرانه فضای آموزشی شهرستان دشتیاری به عدد ۴.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که ۰.۶ متر مربع بیشتر از میانگین استان است.

وی بیان کرد: مدرسه‌ای که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم دارای ۶ کلاس درس و با زیربنای ۵۴۰ متر مربع تحت عنوان مدرسه ایران ما توسط خیر محترم حاج غلامحسین مطهری احداث و از محل اعتبارات دولتی تجهیز و آماده افتتاح و استفاده دانش آموزان مستعد منطقه شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر