Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: اولین مجموعه محصولات تولید شده گوگردی با ارزش افزوده و کاربرد بسیار بالا در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، شعار ما می توانیم را محقق ساخت.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی ملک نژاد در هشتادمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور استاندار، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضای شورای اداری استان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود : دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تغییردر تفکر و حمایت مسئولین استان و همچنین همت و تلاش متخصصین و دانشمندان دانشگاه توانست اولین مجموعه محصولات تولیدشده گوگرد با ارزش افزوده بالا و کاربرد بسیار تولید کند و به معنای واقعی کلمه شعار ما می توانیم را تحقق بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دانشگاه دارای توان و ظرفیت های علمی بسیار بالایی است که می تواند با دانش روز و مواد اولیه داخل کشور محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید  کرده و به اقتصاد کشور کمک نماید.
دکتر ملک نژاد با بیان اینکه گوگرد محصولی استراتژیک در استان است و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان گوگرد کشور محسوب می شود؛ گفت: در همین خصوص تیم تحقیقاتی اولیه با توجه به پتانسیل های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از بین فرهیختگان و دانشمندان واحد های دانشگاهی از مشهد، قوچان، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه شکل گرفت و کارگروه های مختلف سازماندهی شدند.
وی تصریح کرد: بر همین اساس طرح تاسیس پژوهشکده گوگردی مطرح و نهایتا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان و پالایشگاه شهید هاشمی نژاد این پژوهشکده  افتتاح و راه اندازی شد.
دکتر ملک نژاد برحمایت از فعالیت تمامی پژوهشگران، متخصصان و فرهیختگان در این پژوهشکده از هر سازمان، دانشگاه و نهادی تاکید کرد وگفت: با توجه به موارد استفاده زیادی که این محصولات در پزشکی، کشاورزی، لوازم بهداشتی و آرایشی دارد، می تواند منجر به اشتغال و ایجاد ارزش افزوده قابل توجه این محصول در استان شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، خراسان رضوی را به عنوان بزرگترین هاب گوگردی منطقه معرفی کرد و افزود: وجود منطقه اقتصادی سرخس، مسیر حمل ونقل ریلی  و دسترسی به بازار جهانی و از همه مهمتر دانشگاههای معتبر دراین استان همه از مواردی است که می طلبد ویژه در این زمینه فعالیت کرد.
وی ضمن استقبال از کمک و مساعدت و حمایت های تسهیلاتی در راستای این طرح ها، آمادگی خود را جهت انجام فعالیتهای بیشتر در این زمینه اعلام کرد.

لازم به ذکر است در هشتادمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد و جمعی از اعضای شورای اداری استان در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، از 4 محصول  دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر پایه گوگرد رونمایی شد.
این 4 محصول شامل کامپوزیت ارگانیک با کاربرد در ذخیره انرژی، کامپوزیت ارگانیک با کاربرد تولید نانو ذرات، کامپوزیت ارگانیک با کاربرد در محیط زیست، کامپوزیت پلیمیری با کاربرد در محیط زیست است.
پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه آزاد مشهد گاز سرخس مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۱۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت

دکتر ابراهیم خالقی گفت: رتبه بندی و آمار اهدای عضو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه(PMP) است.

وی با بیان این که در این ارزیابی که در پایان سال ۱۴۰۲ انجام شده است ۶ دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شده اند ادامه داد: در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی نیشابور رتبه نخست اهدای عضو در سال گذشته را به خود اختصاص داده و دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت‌جام رتبه پنج کشور، گناباد رتبه شش کشور، تربت حیدریه رتبه هشت کشور، سبزوار رتبه دهم و مشهد رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر فسا رتبه دوم، شهر شیراز رتبه سوم و شهر یزد نیز در این ارزیابی رتبه چهارم را کسب کرده اند.

ابراهیم خالقی با بیان این که استان خراسان رضوی در سال گذشته پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور بوده است افزود: مهمترین علت افزایش شناسایی و اهدای عضو در شهرهای استان، اطلاع‌رسانی مداوم و آموزش‌های دوره‌ای برای تیم‌های پزشکی در آی.سی.یوها و بیمارستان‌های این شهرها بود.

وی با اشاره به این که طی سال گذشته ۱۷۴ فرد مرگ مغزی از مشهد و شهرهای مختلف این استان به بیمارستان منتصریه مشهد معرفی شده‌اند ادامه داد: این افراد پس از رضایت و عمل اهدای عضو،موجب نجات و ادامه زندگی ۷۳۳ بیمار نیازمند به عضو شد.

این مسوول بیان کرد: مردم ایثارگرخراسان رضوی به لحاظ شاخص‌ رضایت برای اهدای عضودر کشور نیز در جایگاه برتر کشوری قرار دارند بطوریکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ درصد خانواده‌‍ های مرگ مغزی رضایت خود را برای اهدای اعضای عزیزانشان اعلام کرده اند و موجب نجات جان بیماران نیازمند شده اند.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت
  • باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • ایجاد دو هزار هکتار مجتمع دانش بنیان در حوزه گلخانه‌ و شیلات
  • جهش تولید با مشارکت مردم، چگونه؟|سحر تاجبخش
  • افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش‌های زیستی نانویی
  • پوشش‌های زیستی نانویی ایران‌ساخت